Gå til innhold

Anmeldelse: Civilization V: Gods & Kings (Mac, PC)

Anbefalte innlegg

Fireaxis nevnte jo også at AIen skulle forbedres militært også, i form av bedre enhetbalanse og angrep (etc flytter skadde enheter tilbake, angriper svake enheter først etc.) Ser at anmelder ikke har nevnt dette, noen som kan avklare rundt dette?

Null forandring, ikke hør på hva andre sier om AI'en. Jeg føler meg svindlet over hvor hjernedød AI'en all den tid folk snakker om at den har blitt forbedret. Jeg har ikke sett noe til det. Hvis du spiller mest single player og vurderer Gods and Kings og irriterte deg over svak AI i originalutgaven, pass på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, den er like dum og random som i vanilla civ 5. Suicide angrep hele tiden, for å kun stå igjen med range units, som ikke kan okkupere byen min. Diplomacy er også en vits, det nytter ikke å spille på lag med noen, man må stort sett rekne alle som fiender fra dag 1. zzzzzzz.

Jeg forstår godt at folk kan like civ 5, spesielt viss det er deres første civ spil. Men den gode karakteren den har fått mange steder er et stort hån. Det er helt tydelig at en stor andel civ spillere ikke er happy, og samme hvordan man vrir og vender på det, var civ 5 grusomt ved lansering. Noe få anmeldere deriblandt gamer.no påpeker.

Expansionen er noe bedre dog, men rimelig lei av de malplasserte anmeldelsene til enkelte spill.

Endret av Everket
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg har no fått spelt igjennom ei runde med Gods and Kings. Dei problema folk snakkar om her, med dårleg ytelse og AI, er dessverre fortsatt fullstendig rèelle. Men det får ikkje hjelpe: eg likar likevel verkeleg Civ 5. Med denne ekspansjonen vart det endå ein god del betre, då først og fremst på grunn av religion, som eg synest var godt implementert, og dei nye sivilisasjonane.

Eg må gå litt mot straumen her, og innrømme at eg liker måten Firaxis vidareutviklar serien på. Det var vel kanskje med nummer 4 at dei verkeleg byrja å endre på ting, og for meg vart det eit etterlengta friskt pust. Civ 5 fortsatte denne trenden i det eg meiner er rett retning. Dersom ein kun ser på reglar og spelmekanismar, er faktisk Civ 5 det eg likar best i serien. T.d. synest eg heksagon, ei eining per felt, måten grenser utvidar seg på, avgrensa ressursar, situasjonsbestemte bygningar og underverk, og unike eigenskapar for sivilisasjonane, er klare forbetringar alt saman. I tillegg har grensesnittet og det visuelle blitt bra.

Men ja, det er synd at AI-en ikkje kan å spele spelet. Og ytelsen seint i spelet kan vere frykteleg frustrerande. Likevel synest eg spelet svært godt, og eg trur eg ikkje at eg vil gå tilbake til Civ 4 med det først (med mindre det er for å spele Fall from Heaven/Master of Mana-modden).

Kay

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har de fikset turn based multiplayer med denne utvidelsen?

Om ikke så er det utrolig synd. Civ V er et glimrende spill helt til det kommer til multiplayer. Simultaneous turns er jo helt håpløst. Blir til at det handler om hvem som kan klikke fortest. Da kan man like gjerne spille C&C.

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...