Mad86 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg leste at Ivy Bridge blir fort varm ved 4.5Ghz pga dårlig termisk pasta. Er dette problemet løst? Selges de gamle fortsatt? Er de nye merket med noe? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Det går vel ann å sette lavere volt f.eks 1.2 volt. Om de er byttet ut tviler jeg på, det vil nok ta lengere tid tror jeg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Niks, Intel har ingen utbyttingsplaner som jeg har sett. Så skal du ha det fikset så får du nappe av heatspreaderen og montere kjøleren rett på kjernen. Husk at du må tenke vekt og trykk, for mye og du vil knuse kjernen og få en død CPU. Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Jeg leste at Ivy Bridge blir fort varm ved 4.5Ghz pga dårlig termisk pasta. Er dette problemet løst? Selges de gamle fortsatt? Er de nye merket med noe? Grunnen til at Ivy Bridge blir varmere er ikke bare på bakgrunn av den termiske pastaen men også arkitekturen i seg selv. Ja, det var en test som viste at den ble 10c kjøligere når de byttet ut pasten men andre tester viste at det var tull hvorav det i realiteten utgjør cirka 4-5c forskjell noe som ikke er mye. Jeg sitter selv med i5 3570K på 4.5Ghz (Corsair H100) og temperaturen er ikke verre enn 70c under maks belastning noe som er relativt kjølig for en Ivy bridge. Jeg tror nok ikke at de kommer til å gjøre noen spesielle forandringer med CPUen ettersom at Intel mener det ikke er noe galt. 22 nm Tri-Gate brukes av Ivy Bridge CPUer hvorav man kan tydelig se at det muligens er transistortettheten som fører til økt varme: Endret 27. juni 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg begynner å lure på arvtakeren Haswell og Broadwell er det antatt disse vil bli hakket verre å klare mere klokkehastighet med lavere varme? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg begynner å lure på arvtakeren Haswell og Broadwell er det antatt disse vil bli hakket verre å klare mere klokkehastighet med lavere varme? Siden Intel ser ut til å ha tatt Amdahls lov til hjertet tipper jeg Haswell vil ha en enda lengre pipeline og enda bedre branch predictors Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå