Anathema Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Hei, Mulig jeg er i feil kategori nå, men jeg lurte på følgende. Finnes det en måte å maskinelt hente ut telefonnummer fra 1881 inn i en allerede eksisterende excel fil, basert på kriterier som navn, adresse og postnummer? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Det har vel i alle fall ikke noe med databaser å gjøre Anyways...går fint an å behandle excel ark programmatisk. Akkurat hvordan du gjør det avhenger av språket du velger å bruke. Har gjort det selv med C#, og vil i alle fall tro at det enklest å bruke et av Microsoft sine programmeringsspråk for å gjøre det. For å hente dataene fra 1881, så tipper jeg du må scrape sidene til 1881 med mindre de har et fritt tilgjengelig API man kan bruke. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Hehe - jeg kan si så mye som at min plassering av denne tråden røper min kunnskap om programmering o.l. Så det finnes ikke noe ferdiglaget enkel formell for dette m.ao? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Det tviler jeg på. Når det er sagt, så er det ikke nødvendigvis så vanskelig å lage uansett...men man bør jo kunne programmere da Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Ok. I og med at jeg ikke kan programmere legger jeg dette dødt tror jeg. Takk for informasjonen! Lenke til kommentar
quantum Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Det er fullt mulig å få til, men ikke noe katalogtjenestene oppmuntrer til akkurat. På den ene siden betaler de for oppdaterte data, på den andre siden er det ikke informasjon de har opphavsrett til akkurat. De har sikkert funksjonalitet som stanser crawlere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå