Gå til innhold

Slette mapper i AppData

Anbefalte innlegg

Heisann!

Sitter og prøver å få litt plass på jobbmaskina mi (60 GB på C:), og ser at i de forskjellige brukerne som har hopet seg opp gjennom årene den har vært i bruk, ligger det 30 GB i AppData.

Jeg vet at jeg ikke burde rote rundt inni der, for plutselig kan jeg ha sletta noe jeg ikke burde ha slettet, men hvis vi ser bort fra temp-mappen, hvilke mapper kan jeg slette, og hvilke bør jeg la være i fred?

Et eksempel er Adobe i Local, der ligger det 9 GB på en av brukerne, og der har vi alt fra PhotoShop CS3 til diverse mapper. CS3 er ikke installert på maskinen engang. Er det trygt å slette mapper for programmer som ikke lenger er installert (og sannsynligvis ikke vil bli reinstallert)?

Sjur

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Appdata ligger i brukerprofilen (her lagres de individuelle brukernes innstillinger til program osv + My Documents).

Om du sletter noe under brukerprofilen til en annen bruker enn din egen, skal ikke det ha noe å si på din bruker.

Det ligger heller ingen kritiske system og programfiler under her (i tilfellet har du nok de samme filene på din profil).

Om det er kun du som bruker pcen hadde jeg strengt talt bare slettet hele brukermappen under Documents and Settings/Users(W7 og Vista).

Lenke til kommentar

Ah, det er stort sett kun jeg som bruker maskina, men av og til blir den brukt av andre.

Fant et program kalt WinDirStat som viser meg hvor mye som ligger i hver mappe på en enkel og forståelig måte, og fant ut at det var mail lagret lokalt eller Adobes common-filer, og de fikk jeg renska opp i via Premiere selv, så da slapp jeg å rote så mye rundt inni der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...