Gå til innhold

Blender f/36-f/29,ekte uekte,hva bruker man det til?

Anbefalte innlegg

Hei, noen spørsmål angående et bilde lagt ut i dag,her overført som det var skrevet.post-252167-0-29493100-1340797819_thumb.jpgSom bilde lagt ut i går er det utført 10 klarhet 20 på støy,noen fler kvister er klont bort,Som sakt nesten fra kamera,bilde er fra samme sted som det i går,bare fra en ny vinkel.Kunne og behandlet bilde mer i RAW da det var mye og hente,men ville ha det så rett fra kamera som muligt.Ser av svar på bilde i går att en ikke må bruke så høy bleder her er brukt f/36,bilde er fra samme sted som bilde i går,her har eg prøvd og ta bilde rett ovenfra,satt igjen med mange bilder men ingen ble så klare som her over heile bilde før eg brukte f/36,har lest meg opp på dette med diffrasjonsuskarphet,henger vel ikke heilt med sett ut fra bilde og erfaring,taper vel noe dybde i bilde her,og leste at lysvirkningen på bilde ble påvirket med så stor blender,men nå når eg står og tar bilde sett gjenom kamera er verkeligheten her på bilde ikke lang fra verkeligheten,uansett blir det feil og bruke kamera for og fremheve effekter og få fine bilder som her eller må en bare legge teknisk lover til grunn når en tar bilder? og ikke minst legger dei ut bli bedømt ut fra det?

Eg hadde ingen andre hensikter her en få et klarest muligt bilde over heile bilde før f/36,kunne selvfølgeligt tatt fler bilder og satt dei sammen til ett..men hva skal en med så store blender i kamera om en ikke bruker dei?

Håper med dette innlegg og å få noe respons på teknisk ekte,eller må eg som her legge bilde ut under kunst for eg med kamera drar grensene,er bilde ekte eller er det kunst?

Noen vil vel si eg burde lagt dette ut i forum,men har komt til det konklusjon eller spørsmål hva skal sidene da vere til om en ikke tar steg for steg etterhvert som bildene blir lagt,men men må over i forum?.Muligt eg legger spørsmål og bilde ut i forum og.Bilde/bildene eg refererer til kan ses på bildesidene i stort,fikk ikke til dette med og legge inn en link til dei.

Endret av Tor r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen vil vel si eg burde lagt dette ut i forum,men har komt til det konklusjon eller spørsmål hva skal sidene da vere til om en ikke tar steg for steg etterhvert som bildene blir lagt,men men må over i forum?.Muligt eg legger spørsmål og bilde ut i forum og.Bilde/bildene eg refererer til kan ses på bildesidene i stort,fikk ikke til dette med og legge inn en link til dei.

Du har gjort jobben din, der et i fotografering man skal legge ut denne type spørmål.

Det tekniske får andre ta seg av :)

Jeg ville nok ha forandret i emneteksten "hvor hører det til" med "hva bruker man det til".

Lenke til kommentar

Du har gjort jobben din, der et i fotografering man skal legge ut denne type spørmål.

Det tekniske får andre ta seg av :)

Jeg ville nok ha forandret i emneteksten "hvor hører det til" med "hva bruker man det til".

Takk for tilbakemelding,forandret emnetekst :thumbup::)

Lenke til kommentar

Prøv hyper focal distance?

Takk for svar,men da eg nermer meg dei 60 år og engelsken min er på et lavmål blir det vanskeligt med linker som ikke er på norsk,men for all del, eg har to jenter som er max i engelsk og har brukt dei til linker som her mange en ganger,samt google og overseting der om det går,skal se over linken i kveld,står på vei ut skal i en 18 års dag til barnebarn.

Ha en fin dag. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...