morgan_kane Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Lurer på hva som blir enklest og å lage av en Gocart som går på bensin eller strøm? Aldri gjort et slik prosjekt før, så hadde vært greit jeg får litt tips også Lenke til kommentar
Ukens Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Bensin, EL motorer er SVIN dyre. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Bensin, EL motorer er SVIN dyre. Jo, d er sant. Men hvordan går det om eg bruker startmotoren til en bil? Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) da går det ikke så fort antar jeg? Endret 27. juni 2012 av gallsman Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 hmm, er litt usikker, aldri lest merkeskiltet på en slik motor så skal ikke si noe for sikkert. Men hvordan lager jeg ramma? har minimal erfaring med sveising så regner med det skal bli et helvete Men hvor får jeg tak i materialer for rammen? Lenke til kommentar
Ukens Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg hadde garantert gått gjennom nabolaget og spørt de om de hadde en gammel gressklipper, fungerer fjell. kjapt google søk så tror jeg du finner de aller fleste spørsmålene dine. Skal du bygge den i stål? fungerer jo greit og lage en i tre også, bare forsterke den noe grundig! Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Blir vell stål, i og med at jeg blir å behandle den ganske røft Lenke til kommentar
Ukens Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Lykke til! Hold oss oppdatert på prosjektet ditt! Alltid like spennende Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Takk Takk Bare ikke pengene stopper opp så har jeg nok fått laget noe artig i løpet av sommeren Lenke til kommentar
proaugust Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Bensin gir nok mest effekt, men, hvis du skal bruke en startmotor til en bil, tømmer ikke den et 12v batteri på et blunk? Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) En startmotor er laget for å bruke en stor del strøm på ett lite øyeblikk, den skal jo drive motoren rundt sånn at den starter. Å prøve å drive en elektrisk motor med ett 12v batteri er tullete. Men dersom du mener ett bilbatteri, så er det også på 12v, men volt er hvor fort/hvor mye strøm som kommer, så ett bilbatteri kan ha like mye volt som andre batterier, men allikevel ha en del mer strøm i seg enn de ;)Og selv om OP antageligvis allerede har valgt motor og er godt i gang med byggingen, så vil jeg anbefalle andre som lurer på det samme å bruke bensin motorer. Disse kan være mye enklere å oppdrive (gressklippere for eksempel), gir som oftest høyere kraft (og da som oftest også høyere fart/akselerasjon), krever ikke store tunge batterier, og er mye raskere og enklere å fylle opp med drivstoff. (noen minutter på å fylle bensin på en kanne og så på bensintanken til GoCarten, sammenlignet med å lade bilbatterier) Endret 15. september 2012 av HeloLars Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg hr vært med på et slikt prosjekt tidligere. Vi brukte motor og gear fra en scooter. Veldig enkelt, men du må nesten kunne sveise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå