Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bygge min egen GoCart, El eller bensin.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde garantert gått gjennom nabolaget og spørt de om de hadde en gammel gressklipper, fungerer fjell. kjapt google søk så tror jeg du finner de aller fleste spørsmålene dine. Skal du bygge den i stål? fungerer jo greit og lage en i tre også, bare forsterke den noe grundig!:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En startmotor er laget for å bruke en stor del strøm på ett lite øyeblikk, den skal jo drive motoren rundt sånn at den starter. Å prøve å drive en elektrisk motor med ett 12v batteri er tullete. Men dersom du mener ett bilbatteri, så er det også på 12v, men volt er hvor fort/hvor mye strøm som kommer, så ett bilbatteri kan ha like mye volt som andre batterier, men allikevel ha en del mer strøm i seg enn de ;)Og selv om OP antageligvis allerede har valgt motor og er godt i gang med byggingen, så vil jeg anbefalle andre som lurer på det samme å bruke bensin motorer. Disse kan være mye enklere å oppdrive (gressklippere for eksempel), gir som oftest høyere kraft (og da som oftest også høyere fart/akselerasjon), krever ikke store tunge batterier, og er mye raskere og enklere å fylle opp med drivstoff. (noen minutter på å fylle bensin på en kanne og så på bensintanken til GoCarten, sammenlignet med å lade bilbatterier)

Endret av HeloLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...