Gå til innhold

[Løst] Gaming PC?

Nikis

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er på utkikk etter en kraftig og god gaming PC, i prisklassen 8000-12000,-. Jeg har ingen særlige preferanser, utenom at jeg helst vil styre unna desk topper.

Noen forslag?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en laptop beregnet på først og fremst spilling, bør du i dag se etter maskiner som har Nvidia GTX 660M skjermkortet. Eller bedre; GTX 680M eller AMD HD 7970M, men da blir prisen høyere enn budsjettet ditt. Av de maskinene som har GTX 660M, er vel Asus G55 (15 tommer) eller G75 (17 tommer) de som de fleste vil anbefale. Det finnes maskiner med GTX 670M og GTX 675M også, men vær obs på at disse kortene er av en eldre generasjon enn GTX 660M/680M - det er bare nye navn på fjorårets GTX 570M og GTX 580M.

Også maskiner med Nvidia GT 650M-kortet er veldig ok til spilling, da særlig den versjonen av kortet som har GDDR5 minne.

AMD HD 7970M er siste generasjon fra AMD, og er i skrivende stund AMD's eneste alternativ i denne klassen.

GT 650M, GTX 660M og GTX 680M er siste generasjon fra Nvidia (Kepler), mens GTX 670M 0g GTX 675M er forrige generasjon (Fermi)

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Asus G55VW fra komplett.no til 12.500,- og er strålende fornøyd! Har ikke spilt så veldig mye på den enda, har hatt den i under en måned. Jeg kan derimot fortelle deg at den kjører Battlefield 3 med nydelig grafikk uten problemer, uten hakking eller flimring i bildet. Jeg har også testet ut gode gamle Company of Heroes med alle innstillinger på maks, og også her er jeg svært fornøyd! En datamaskin det oser kvalitet av, og utseendemessig er den bare helt rå!

Min har følgende spesifikasjoner (vet det finnes flere utgaver):

- Intel Core i7 quad-core 2.3 GhZ

- 12 GB RAM

- Blu-ray optisk enhet

- 15,4" Full-HD skjerm, matt utførelse 1920x1080 oppløsning, 1080p HD

- nVidia GeForce GTX 660M, 2GB GDDR5 SDRAM

- 750 GB Hybrid SSD/HDD harddisk

G55VW har dessuten et heftig kjølesystem! Jeg har spilt Battlefield 3 i timesvis uten å bli svett på tastatur-hånda. Den bråker dessuten ingen verdens ting!

Eneste tingene jeg har å si på denne maskinen er at den innebygde bassen er så og si elendig. Det blir bare grøt, og det høres nesten ut som du har sprengt en høyttaler eller to. Denne anbefaler jeg at du justerer ned, dersom du går for denne modellen. Det andre er vekten. Jeg bryr meg ikke stort om vekt, men for folk som ønsker å bruke denne også til studier, kan vekten på 3,8 kg være litt mye. Kjøp en laptop-sekk, så skal jeg love deg at det ikke blir noe problem.

Denne modellen selges hos komplett.no for 12.490,- ekskludert frakt

Min vurdering er terningkast 6 :)

188799.jpg

Endret av Galexon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...