Gå til innhold

For mye lønn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har denne mnd. fått utbetalt 11.000 kroner for mye i lønn. Tror jeg..

Jeg har nemlig en forskudsbetalt jobb, og slutter nå i juni. Skulle derfor ikke få noen lønn i juni mnd., kun feriepenger..

Jeg har derimot mottatt en mnd.lønn, feriepenger og overtidslønn.

Med en gang jeg oppdaget feilen tok jeg kontakt med min overordnede som igjen tok kontakt med lønningskontoret. De fant ingen feil med lønna mi, og sendte en kontramelding om at alt var i orden. Det sto også i mailen jeg fikk tilbake at min sluttdato var regnet til 30.06.12, så det stemmer jo.

Men jeg er enda sikker på at jeg har fått feil lønn.

Hva skal jeg gjøre?

De har jo sjekket det opp, og påstår at det er riktig. Hvor lenge kan de evt. kreve pengene tilbake? kan de kreve det?

håpløst..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Osodeann!

Er du sikker på at du ikke har fått opptjent feriepenger for 2012 som sluttoppgjør? Det fikk jeg da jeg sluttet i juni i år, og VISS du tar vare på mailen som du fikk fra lønningskontoret osv så kan de strengt tatt ikke kreve pengene tilbake, spesielt ikke da du har gitt beskjed og de har sakt at alt er ok.

Arrester meg viss jeg tar feil folket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

100% sikker på at du har forskuddsbetaling?

Uansett, mener du har det på din side, du har fått utbetalt det du mener er for mye i lønn, tatt det opp og de mener forsatt det er korrekt. De har derfor ingen rett til å be om at du kan betale dette tilbake.

På en annen side, fant de ikke feilen nå, finner de den garantert ikke senere heller.

Lenke til kommentar

Så jeg har i teorien retten på min side, siden jeg har prøvd å gi beskjed?

nei, det er ikke feriepenger for i år. De får jeg neste år, det er avtalen - og beløpet stemmer heller ikke med det. Og ja, jeg er sikker på at jeg har forskuddsbetalt.

hmm. synes det er vanskelig.

burde jeg ringe å mase enda en gang om dette med lønna?

eller har jeg gjort mitt, og det vil ikke bli noe pes rundt dette senere?

er jo stygt å si, men det hadde smakt syyykt godt med de ekstra pengene i sommer..

Lenke til kommentar

Tror du kan bruke desse pengene med god samvittighet, De har gitt deg beskjed om at det ikke er noe feil, så ta vare på dokumentasjonen, spør om du kan få det skriftlig eller noe!:)

Jeg hadde personlig kjøpt meg nytt TV:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...