leirdueredet Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Hvordan er det å ta nærbilder/macro med kameraet? Veldig bra kamera i hvert fall, nesten så jeg kjøper meg en slik i stedet for et nytt kompaktkamera. Jeg syns det tar fine makrobilder absolutt, jeg hadde vell ett makro med av en plante i serien min også. Ja det er sykt kamera Og så greitt att man altid har det med seg, det er jo det mest geniale... Jeg var på sykkeltur i byen isted og kom plutselig på att jeg hadde jo skikkelig kamera med i bukselommen, hehe... Velkommen til mobiler anno 2012, amazing !!!! Endret 27. juni 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Hvordan er 808 i bruk som telefon med tanke på meldinger og som tlf? Hvor mye legger du merke til den inneffektive oppløsningen? Meldinger fungerer som det gjør på de fleste moderne smartmobiler idag, helt vanlig med andre ord. Samtalekvalitet osv. ligger nok i øverste sjikt, det er veldig god lyd osv. Oppløsningen på skjermen er litt lav ja, men den er ikke så lav som den høres ut da 808 har RGB panel (ekte piksler), ikke pentil som andre mobiler ofte har... Kontrasten på skjermen er av en annen verden, der knuser den alle andre toppmodeller. Jeg syns skjermen fungerer bra til mitt bruk iallfall Jeg har forøvrig gitt mer vurdering av selve mobilen i denne tråden: http://www.diskusjon... Endret 27. juni 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 "41 megapiksler og optikk fra Carl Zeiss" - mfv http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CIDJEuE018U Noen minutter senere... Fantastisk at noen velger å satse på kamera igjen. Husker ikke lignende siden cybershot telefonene, men det var barnemat i forhold til dette. Hadde jeg ikke kjøpt telefon relativt nylig hadde det blitt en sånn. Litt overdrevent med megapiksler var det jo som alltid på kameramobiler. Ser fortsatt heller STOR sensor med litt lavere oppløsning og større mulighet for ymse lysforhold. Allikevel, ikke annet enn imponerende til mobil å være! Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) "41 megapiksler og optikk fra Carl Zeiss" - mfv http://www.youtube.c...d&v=CIDJEuE018U Noen minutter senere... Fantastisk at noen velger å satse på kamera igjen. Husker ikke lignende siden cybershot telefonene, men det var barnemat i forhold til dette. Hadde jeg ikke kjøpt telefon relativt nylig hadde det blitt en sånn. Litt overdrevent med megapiksler var det jo som alltid på kameramobiler. Ser fortsatt heller STOR sensor med litt lavere oppløsning og større mulighet for ymse lysforhold. Allikevel, ikke annet enn imponerende til mobil å være! Ja det er helt sykt bra!! Jeg kan godt skjønne du blir fristet av den ja, jeg har hatt min i en uke nå og er bare superfornøyd med den. Bare det å kunne vite att man altid har ett superkamera med seg i lommen til enhver tid og i tillegg har man alle HW funksjoner man kan drømme om på en mobil, det er fantastisk Btw; Timelapse funksjonen som du linket til i videoen er ferdig innstallert "out of the box" på 808, så det skal være lett å lage slike videoer om man ønsker. Jeg har ikke prøvd den funksjonen enda, men kommer nok til å teste den snart Endret 28. juni 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Nokia Concept Store på Byporten har fått den inn i svart. Komplett, MPX og de fleste andre i prisguiden fikk i dag utsatt levering. Jeg kjøpte på Byporten og kansellerte hos Komplett. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 "41 megapiksler og optikk fra Carl Zeiss" - mfv http://www.youtube.c...d&v=CIDJEuE018U Noen minutter senere... Fantastisk at noen velger å satse på kamera igjen. Husker ikke lignende siden cybershot telefonene, men det var barnemat i forhold til dette. Hadde jeg ikke kjøpt telefon relativt nylig hadde det blitt en sånn. Litt overdrevent med megapiksler var det jo som alltid på kameramobiler. Ser fortsatt heller STOR sensor med litt lavere oppløsning og større mulighet for ymse lysforhold. Allikevel, ikke annet enn imponerende til mobil å være! Ja det er helt sykt bra!! Jeg kan godt skjønne du blir fristet av den ja, jeg har hatt min i en uke nå og er bare superfornøyd med den. Bare det å kunne vite att man altid har ett superkamera med seg i lommen til enhver tid og i tillegg har man alle HW funksjoner man kan drømme om på en mobil, det er fantastisk Btw; Timelapse funksjonen som du linket til i videoen er ferdig innstallert "out of the box" på 808, så det skal være lett å lage slike videoer om man ønsker. Jeg har ikke prøvd den funksjonen enda, men kommer nok til å teste den snart Fantastisk! Ja, et godt kamera er kanskje ikke noe man tenker over hele tiden, men når det faktisk er slik at man ønsker å ta bilde av noe er det helt supert med en sånn. Lyst til å ta bilder får man jo oftere også når man vet hva resultatet blir. Jeg tar ofte bilder med et systemkamera, men kjenner ofte savnet etter en god mobil og fordi det er så diskret og man unngår å bli betraktet opp og ned av nysgjerrige tilskuere. I tilegg er det lite, praktisk og du har det med deg hvor enn du går... Håper virkelig Nokia klarer hente seg inn og at denne selger som varmt hvetebrød slik at kameratrenden kan fortsette også i fremtiden! Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Mye ga du for den der? 5000 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Får bare mer og mer lyst på denne. Men venter litt, vil se noen youtube reviews av hvordan OSet fungerer. For dere som har peil, hvordan er sjermen i forhold til HTC Desire? Gammel mobil, men jeg er fornøyd med skjermen på den. Hvis skjermen til Nokiaen ikke er noe dårligere så er ikke skjermen noe ankepunkt for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg