Gå til innhold

Seutsomomjegskriver-generator i Studio8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er snakk om korte tekster vet jeg ikke om noen andre måter enn å lage forskjellige tekster, der du stadig legger til en og en bokstav. Vet at det i TitleDeko Pro finnes en funksjon som heter 'Reveal' der en og en bokstav dukker opp på skjermen, men det er da snakk om et program som støtter Premiere/Edition. Tror dessverre ikke dette oppfører seg skikkelig mot Studio 8....

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Får nesten gjøre det, bare at det tar en evighet :p

Gjorde det samme i Flash engang, selvom Flash gjør dette noe enklere, hvor man har all teksten fra før av. Her må man legge inn alt på nytt.

Takk for hjelpen.

-Christoffer-

Lenke til kommentar

Du kan jo også lage ett statisk bilde med all teksten på, og så legge over rektangulære flater som du så animerer "bort" i filmen, litt enklere å flytte på en firkant enn å drive å endre teksten for hvert bilde.

Kun en idé, ikke sikker på om den er noe lur :wink:

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har ikke gjort det, men jeg tror dette kan være enkelt å få til hvis du eksporterer videoen (bare den biten du skal gjøre dette på) til en FilmStrip og redigerer den i PhotoShop.

Muligens du også kan lage en ny FilmStrip i PhotoShop som du legger på som en title..

-Kisp

Lenke til kommentar

Jeg holder på å skrive et lite program som skal produsere animert tekst for video, samme type animert tekst man ser på en del amerikanske kriminal-serier og lignende, der teksten ser ut som den blir skrevet ut på skjermen av en gammel teletext-terminal eller lignende.

Jeg har lagt ut et veldig tidlig og enkelt eksempel på websiden min:

http://www.vkarlsen.no/Articles/Newproject...textgenera.html

(les listen over problemer før du klager på kvaliteten på teksten og layouten :) )

Kom med ideer og synspunkter. Programmet spytter ut en haug med nummererte PNG filer, og jeg vet ikke om Studio8 støtter import av en sekvens av disse, men det finnes sikkert andre programmer på nettet som kan konvertere til video-format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...