Gå til innhold

Beste CPU for mine hobbier ?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Eg skal kjøpe meg en ny pc i nermeste fremmtid. Ååå eg skal bruke den til recording av spill, livestreaming & redigering.

Så spørsmålet mitt, hva CPU burde eg gå får ? i5 eller i7 ? Er ikkje sikker på hvor mye streaming & recording krever siden eg ikkje har fått sjangsen pga bad pc atm. Så, om noen har litt å forklare om det osv hadde vert flott! :)

Her er hva eg har putta i sammen atm. Endringer blir gjort i ny og ned.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1095842&su=76CE3206-6D47-4569-A5BF-3F0309E6C57C

Noe som burde endres ? Vil holde prisen relativt lav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller kjøpt ASUS P8Z77-V, Socket-1155 og Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin.

Skal du først ha vifter bør du gå opp til 12 eller 14 CM bedre effektiv og mindre støy.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei, har laget et annet oppsett til deg her:

http://prisguide.tek.no/liste/132010/

Det jeg kan si er at du bør kjøpe en SSD disk til operativsystem og programmer, så har du den andre store disken til lagring. Skjermkortet har jeg oppgradert med 200,-kr garantert bedre ytelse for penga. Kuttet ned på mengden RAM til 8GB, tror det skal holde i massevis, hvis jeg tar feil er det bare å bestille et likt sett til. Gått ned i pris på kjøler, hovedkort og kabinett. Vifter har jeg ikke lagt med da det følger med vifter i kabinettet. Grunnen til at jeg har valgt et rimelig hovedkort er at jeg tror det allikevel vil dekke dine behov perfekt.

CPU'en kan lett overklokkes til 4000Mhz i BIOS'en til hovedkortet, er en veldig enkel autoklokk-funksjon der. Når det kommer til spørsmålet om hva recording og streaming krever kommer jeg litt til kortm jeg vet det kan kreve mye maskinkraft men har liten erfaring selv. Uansett vil denne maskina være blant det beste man kan få til rundt 10000,- kr.

Legger ved bilde av en handleliste fra Dustin.no hvor du får alle delene til rimeligst penge.

post-82552-0-10388800-1340771570_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Eg har en 750W ifra Corsair allerede. Som eg skal ha i nye maskina. Funker knall, så vil ikkje bytte den ut. Har et par HDD'er også. 2x med 500gb som eg bruker til lagring atm. Men har planer om mer plass pga frapsing tar MYE plass. Vifter var ikkje nødvendig. Ville bare ha litt belysning :) Men når eg tenker meg over så driter eg faktisk i det. Vil ha en rolig PC med ytelse overfor look siden eg har blitt litt mer voksen enn "LYS ER TØFT" :p Er usikker på om eg trengte midi eller big-tower. Men eg kan jo dempe prisen på kjøler, fjerne vifter og billigere kabinett får og skvise på en litt større SSD disk. Eg er ikkje vant med og ha små disker. Så 250gb ville vert flott. Har en HDD hvor eg har kunn alt av program atm. Og den ligger nå på 225gb brukt plass. Den er ganske så ryddig, men kan ryddes mer. Men vil trenger mer pga vil spille større spill med bedre PC.

Takker får noe gode raske svar! Skal se litt nermere på SSD disker. Men midi-tower er nok det til de nye skjermkortene da ?

Lenke til kommentar

hei ville bare si ifra at 670 har nesten identisk ytelse med 7970(ikke 7950 som han sa.) og bruker mindre strøm og støyer veldig mye mindre i tilegg til at det har vært mye tull med amd driverene det siste halve året, skal du har ett toppklassekort og ikke skal overklokke mye er det helt bortkasta å kjøpe amd kort i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Nå burde du gå for Nvidia, men kortet jazzfudge linket til har ikke så bra kjøling, dette er bedre: ASUS GEFORCE GTX 670 TOP 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP | Dustinhome.no

evt. dette hvis gu ikke kan vente: ASUS GEFORCE GTX 670 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP | Dustinhome.no

Det Asus GTX670 TOP kortet som MariusJS linker til, har ikke bare god kjøling, men er også markedets raskeste 670 kort fra fabrikk, slår 680 i tester: http://www.hardocp.com/article/2012/06 /26/asus_geforce_gtx_670_directcu_ii_top_video_card_review/1

Lenke til kommentar

Vil ha eit bra, kjøligt og stillegående skjermkort.

Det som er målet med nye PCen. God & Stille PC.

Du hadde søkt fort og galt etter skjermkortet, ville dette vært første treff på google: http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_670_Direct_Cu_II/27.html

Anbefaler å lese den! De fikk forresten ikke skjermkortet til å støye mere en 25 DBA på 1 meters avstand. DET er ikke å klage på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...