Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Signatur på leiekontrakt..

Chaaa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kom hjem i dag og oppdager at det ligger en ny leiekontrakt på kjøkkenbenken.

Leiekontrakten står i mitt navn, men det er lillebroren min ( som bor hos meg) som har signert. Uten fullmakt fra meg. Er denne da gyldig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått innom huseier (om han bor i samme hus/i nærheten) eller ringt for å ta en prat. Spør ham hvorfor han vil du skal signere ny leiekontrakt, eventuelt om han ønsker at broren skal signere en egen (vet ikke hvordan dere to har gjort det til nå). Husk å forberede deg, ved å lese i gjennom gammel og ny leiekontrakt og se etter forskjeller. Spør også broren din hva som skjer.

Oppdater oss gjerne her.

Lenke til kommentar

Ikkje berre er den ugyldig, det er straffbart å forfalske signaturer.

Eg hadde faktisk revurdert om eg ville latt broren min bu med meg viss han skreiv under med mitt namn på mine papir.

Men det kan jo berre vere at husverten har lagt ned kontrakten, so har broren din vore teit, og du kan rive den og be om ein ny kontrakt.

Lenke til kommentar

Den nye kontrakten er fra huseiernes landsforbund, og den gamle er nok noe de har skrevet selv... Regner med at det er noen feil/mangler i den..

Og sånn sett, lurer jeg på om jeg bare skal la kontrakten være..;)

Bor i en bygård, midt i Oslo sentrum, om vinteren er det minus grader i leiligheten og varmonerer som ikke fungerer.. Har klaget på dette tidligere og vurderer å holdetilbake husleie.. Synes 12000 kroner mnd for en fryser er litt i størstelaget i tillegg til strømregninger som flyr i været.

Litt usikker på om jeg bør "bytte" kontrakt.

Lenke til kommentar

Jeg tenker sånn: det er jo en grunn il at de vil bytte kontrakt, dette bør være for dems egen sikkerhet....

Og husleieloven gjelder jo uansett, den må jo stå "over" kontrakten, men hvis jeg da bytter kontrakt til en som er mer "vanntett" vil jeg mest sannsynlig få større problemer, ved en evnt. Tvist?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...