Chaaa Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hei! Jeg kom hjem i dag og oppdager at det ligger en ny leiekontrakt på kjøkkenbenken. Leiekontrakten står i mitt navn, men det er lillebroren min ( som bor hos meg) som har signert. Uten fullmakt fra meg. Er denne da gyldig? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Den skal ikke da være gyldig. Dersom kontrakten står i ditt navn, så er det du som skal signere denne. Med mindre da noen har din fullmakt på å signere for deg. Lenke til kommentar
Chaaa Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Betyr det at tidligere leiekontrakt da er gyldig? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Ja. Hvorfor skal du inngå ny leiekontrakt? Lenke til kommentar
Chaaa Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Det vet jeg ikke... Derfor jeg er veldig skeptisk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg ville gått innom huseier (om han bor i samme hus/i nærheten) eller ringt for å ta en prat. Spør ham hvorfor han vil du skal signere ny leiekontrakt, eventuelt om han ønsker at broren skal signere en egen (vet ikke hvordan dere to har gjort det til nå). Husk å forberede deg, ved å lese i gjennom gammel og ny leiekontrakt og se etter forskjeller. Spør også broren din hva som skjer. Oppdater oss gjerne her. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Ikkje berre er den ugyldig, det er straffbart å forfalske signaturer. Eg hadde faktisk revurdert om eg ville latt broren min bu med meg viss han skreiv under med mitt namn på mine papir. Men det kan jo berre vere at husverten har lagt ned kontrakten, so har broren din vore teit, og du kan rive den og be om ein ny kontrakt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 fig00r: Det står ingenting om at han har forfalsket signaturen, jeg leser førstepost sånn at broren har signert i eget navn (uten fullmakt). 1 Lenke til kommentar
Chaaa Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 fig00r: Det står ingenting om at han har forfalsket signaturen, jeg leser førstepost sånn at broren har signert i eget navn (uten fullmakt). Det stemmer! Lenke til kommentar
Chaaa Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Den nye kontrakten er fra huseiernes landsforbund, og den gamle er nok noe de har skrevet selv... Regner med at det er noen feil/mangler i den.. Og sånn sett, lurer jeg på om jeg bare skal la kontrakten være.. Bor i en bygård, midt i Oslo sentrum, om vinteren er det minus grader i leiligheten og varmonerer som ikke fungerer.. Har klaget på dette tidligere og vurderer å holdetilbake husleie.. Synes 12000 kroner mnd for en fryser er litt i størstelaget i tillegg til strømregninger som flyr i været. Litt usikker på om jeg bør "bytte" kontrakt. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Eg las visst feil, ja. Kan det hende den nye kontrakten er meir riktig i forhold til lovar og regler enn den gamle? Lenke til kommentar
Chaaa Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Men husleieloven bestemmer jo allikevel? Lenke til kommentar
Chaaa Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg tenker sånn: det er jo en grunn il at de vil bytte kontrakt, dette bør være for dems egen sikkerhet.... Og husleieloven gjelder jo uansett, den må jo stå "over" kontrakten, men hvis jeg da bytter kontrakt til en som er mer "vanntett" vil jeg mest sannsynlig få større problemer, ved en evnt. Tvist?! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Å "bytte kontrakt" kan være lurt, det kan være dumt. Det er det ingen her som vet uten å ha lest begge kontraktene. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Er pris, oppsigelstid etc. den samme i de to kontraktene, eller er det endringer som er ugunstige for leier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå