TheNarsissist Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Ok, her er saken, ble atten år i mars og begynte ikke med lappen før rundt april. Burde ha begynt lenger før (Hadde allerede traffikkalt og 2 år på lett mc) Var pappa som sa jeg skulle vente så lenge som mulig så jeg fikk øvelseskjørt så mye som mulig med ham først. Tok kontakt med en kjøreskolen i byen i april og begynte da, før jeg fikk begynte fikk jeg beskjed om at ja, du blir ferdig før sommmerferien. Begynner å kjøre alt går bra og tar teori en ukemetter første kjøretime. Etter et par timer sier kjørelærer "ja du får lappen før sommerferien" Mai kommer "Du får lappen i slutten av måneden" Tar forbikjøring i mai/ juni og tok sikkerhetskurs på bane for ca to uker siden, fikk da vite oppkjøringadato som var 16 august! Har fortsatt ikke hørt noe fra kjørelærer som sa han skulle fikse noemtidligere. Dette ødelegger hele sommerferien for meg og jeg angrer veldig på at jeg valgte denne skolen, både moren min og læreren jeg hadde siste veiledningtime med sier at jeg kjører bra, jeg har bil hjemme som venter pluss at jeg har fått sommerjobb, så nå er jeg avhengig av andre og elendige bussruter (Jeg bor på landet) for å komme meg på jobb. Nå sitter jeg her deppa, får ikke sove og "gleder" meg til sikkerhets kurs på vei som jeg skal ha i morgen selvom jeg egentlig burde hatt det for lenge siden. Skrevet i halvt søvne på en ipad* Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg tipper det er på grunn av kø hos biltilsynet, og ikke direkte skolens feil eller noe de kan gjøre noe med. At de burde opplyse om ventetid/kø for time der, blir en annen sak. Hvis dette er tilfellet tror jeg du kan kjøre opp andre steder enn den stasjonen som er nærmest, som kanskje har kortere kø, men jeg er litt usikker på akkurat dette punktet. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Takk for svar, vet at det kan være ventetid, men de skal jo melde deg opp rett etter at du har bestått teorimsom var i april. Kan umulig være 4-5 måneders ventetid. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Det er lang ventetid på oppkjøyring til klasse B om sommeren http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Media/Siste+nyheter/Vis?key=212533 Grunnen til dette er som det står i artikkelen eg linka til at sommeren er høgtid for oppkjøyring, i tillegg så blir motorsykkel oppkjøyringa prioritert. Vegvesenet anbefaler dei som skal kjøyre opp til klasse B å få dette gjort før 31. mai eller etter 1. september. Når det gjeld klagen til kjøyreskulen så blir det litt vanskelig. Ventetida for oppkjøyring er ikkje noke som kjøyreskulen rår over, i tillegg vil estimatet som kjøyreskulen oppga være avhengig av dine ferdigheiter og kor aktiv du er med å få tatt alt det obligatoriske så fort som mulig. Eit av problema med å lærekjøyre mykje privat er at ein fort kan lære seg uvaner dersom den man lærekjøyrer med ikkje er svært flink som lærar og sjåfør. Dersom ein er så uheldig å tillegge seg uvaner så kan ein fort risikere å måtte bruke mange ekstra kjøyretimer for å lære å gjere alt rett. Der er defor å anbefale å ta trafikkalt grunnkurs og eit par kjøyretimer før du starter med privat lærekjøyring slik at du får gode råd om kva du bør jobbe med. Kva var forresten grunnen til at du tok forbikjøyring og glattkjøyringa i juni når kjøyreskulen i mai sa at du ville få lappen i slutten av måneden? Dersom det var kjøyreskulen som ikkje hadde kapasitet før i juni så kan du ha noke å klage på til kjøyreskulen, men dersom det var du som ikkje bestillte kjøyretimane raskt nok så trur eg du har ein dårlig sak. Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Ring til BT å bestill time selv, da jeg skulle ta A1 fikk jeg flyttet oppkjøringstime tre ganger til min fordel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå