Gå til innhold

AMD Hammer knuser intel's 64-bits planer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Northwood er ingen 64bits prosessor, men en 32bits oppgradert P4, med større L2 cache og som er produsert med .13micron teknologi. Hammer er AMD's nye server CPU, som de sier vil komme ut i desktop-versjon en gang.. Sånn sett kan man vel ikke sammeligne de to. Du må heller sammenligne Northwood med Thoroughbreds, som er AMD sitt svar til Northwood. Hvem av disse to som vil komme ut som vinnere av konkuransen, får vi antagelig vite rundt juletider, da de første testeksemplarene vistnok kommer ut :smile:

Tror jeg ville holdt en knapp på AMD 1800+ framfor P4 1800.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

altså.... begge har sine fordeler og ulemper.

Intel har jo varmen på si side... midre varme mindre kjøling = mindre bråk og slit med varmen.

Ytelsen kan godt være høyere for amd men... amd er seine med prossesorene + kvaitet? de fleste som kjøper server prossesor i dag foretrekker intel og det er på grunn av stbilitet og varmen.

Tviler sterkt på at amd kommer til å kapre server markedet, amd er bra men må forbedre seg.

Chipsettene til amd sux... og d er sant, i forskjell til intel men det er smak og behag.

intel cpu uten kjøling 30grader

amd cpu uten kjøling 286grader

sire litt men ikke alt

Lenke til kommentar

Nå har vist AMD sine ingeniører tatt seg av "frying CPU" problemet sitt, så det burde ikke være no stort problem framover. Når det gjelder Hammer og varme, tror jeg nok at AMD greier å få temp'en ned på et helt greit nivå. Kan ikke sette likhetstegn mellom Athlon og Hammer...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-05 11:58, Samcki skrev:

intel cpu uten kjøling 30grader

amd cpu uten kjøling 286grader

Jeg antar at du her henfører til Tom's liksom test av CPUer uten kjøling?

Kikk på videoen en gang til. Legg merke til at Tom ikke måler tempen på P4 på CPUen i det hele tatt! På samtlige andre CPUer så er du en klar rød stråle (den som måler tempen). Men, ikke på P4... rart...

Nok en liten ting... Intel sine dokumenter om P4 sier at P4 2 GHz skal tåle 74'C. Speedstepen skal, igjen i følge Intel sine dokumenter om P4, kun slå inn når tempen nærmer seg maks. Derfor skulle P4'n ha nådd ca 65-70'C før den halverte hastigheten. Når Tom klarer å måle P4 2 GHz uten vifte til 29 C er helt latterlig.

AMD sine målinger viser at en P4 uten kjøling når 120'C og stopper helt opp. Den virker etterpå, men krasjer etter ca 2 sekunder.

Nåja, dette er mine personlige tanker om testen han utførte :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-05 22:57, pgressum skrev:

Kikk på videoen en gang til. Legg merke til at Tom ikke måler tempen på P4 på CPUen i det hele tatt! På samtlige andre CPUer så er du en klar rød stråle (den som måler tempen). Men, ikke på P4... rart...

Nok en liten ting... Intel sine dokumenter om P4 sier at P4 2 GHz skal tåle 74'C. Speedstepen skal, igjen i følge Intel sine dokumenter om P4, kun slå inn når tempen nærmer seg maks. Derfor skulle P4'n ha nådd ca 65-70'C før den halverte hastigheten. Når Tom klarer å måle P4 2 GHz uten vifte til 29 C er helt latterlig.

Det kan jo være at du ser "strålen" mye tydeligere på de andre målingene fordi det begynner å ryke av core'ene. Blir vel samme effekt som med laserstråle?

Det kan godt hende P4'en som Toms Hardware tester klatrer opp imot 120C akkurat i det han tar av kjøler'n! Men det tar litt tid å få målt temp'en.

Toms Hardware har aldri favorisert Intel på noen som helst må, hverken før eller nå! Så å komme med påstander om det motsatte er ganske heavy saker....

[ Denne Melding var redigert av: bluescreen på 2001-11-12 13:42 ]

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at P4 gir MYE(!) mer varme enn det man skulle tru. Jeg bygde en P4 1,7 GHz med standard Intel kjøling. Idle lå den på ca 55 grader. Hvem utvikler meste varme? Jeg vil si det er Intel her. Og den videoen hos tomshardware trur ikke jeg no på!! Det ser ut som om han måler lenge etter at PC'en er skrudd av jo for svarte. Og uten den nevnte laser strålen!!

Lenke til kommentar

visst du ser på selve prosessoren når det gjelder P4 og P3 i forhold til hverandre så kommer det ikke røyk fra noen av dei, men hvorfor er det da ikke en rød prikk på P4 kjernen? og hvorfor er filmen redigert (plutselig er hånden til den ene mannen vekk)??????????????

trur de prøver å få P4 inn i eit bra lys som den ikke holder hjemme til i. :sad:

selv holder jeg med AMD heilt til jorda går under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...