Prince_ Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hei! Lurer på hvordan det er å kjøpe tv fra utlandet. Er det noe man må være obs på. Andre kontakter osv? Bortsett fra strømkontakt, dette er vel bare en bagatell. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Støpsel, spenning, tv system (Ntfs vs pal), manglende støtte for norske systemer om man bruker cam, manglende reklamasjon, vanskeligere å returnere om noe går galt, smart tv mulig apper tilpasset usa, mister muligheten for å få gratis reperatør hjem, mulig problem å foreta firmware oppdatering (tilbys feil oppdatering), tilkobling av norske produkter med pal til us tv med ntfs. Det jeg kommer på for nå... Lenke til kommentar
samco Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Alle hdmi produkter vill virke bra på en us tv Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Støpsel, spenning, tv system (Ntfs vs pal), manglende støtte for norske systemer om man bruker cam, manglende reklamasjon, vanskeligere å returnere om noe går galt, smart tv mulig apper tilpasset usa, mister muligheten for å få gratis reperatør hjem, mulig problem å foreta firmware oppdatering (tilbys feil oppdatering), tilkobling av norske produkter med pal til us tv med ntfs. Det jeg kommer på for nå... Du mener kanskje ntsc? Ntfs er vel et system for hardisker eller noe? Har disse problemene du nevner egentlig holdepunkter i dag? Tenker på at alt jeg har blir koblet på via hdmi bortsett fra støpselet. Jeg ser dog problemene du nevner som service, reklamasjon o.l Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 NTSC mener han. For digital TV er det ATSC. I Europa ble PAL brukt og nå brukes DVB-T for det digitale tv nettet. Uansett, hvorfor skal du kjøpe TV fra USA? Tviler på at det er så mye å spare at det er verd å ta risken på alle punktene Ankh listet opp. I tillegg må du betale dyr frakt og moms/toll. Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Om jeg blir en heldig vinner av en auksjon, er det flere tusen å spare, så jeg lurer på om det som blir nevnt her har noe å si praktisk sett. Lenke til kommentar
samco Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Et tips er å få senderen til å sette ned verdien på sendingen eller merke den som en garanti reperasjon Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Støpsel, spenning, tv system (Ntfs vs pal), manglende støtte for norske systemer om man bruker cam, manglende reklamasjon, vanskeligere å returnere om noe går galt, smart tv mulig apper tilpasset usa, mister muligheten for å få gratis reperatør hjem, mulig problem å foreta firmware oppdatering (tilbys feil oppdatering), tilkobling av norske produkter med pal til us tv med ntfs. Det jeg kommer på for nå... Du mener kanskje ntsc? Ntfs er vel et system for hardisker eller noe? Har disse problemene du nevner egentlig holdepunkter i dag? Tenker på at alt jeg har blir koblet på via hdmi bortsett fra støpselet. Jeg ser dog problemene du nevner som service, reklamasjon o.l Ja, mente ntsc. Mange forkortelser nå om dagen. De produktene jeg har, bl.a bluray, dvd brenner, dekoder osv, så har de menyvalg for om man skal sende ut på det ene eller andre systemet. Tenkte mest praktisk, dvs om du har noe på pal og noe på ntsc. Her er litt mer info: http://www.tomshardware.co.uk/forum/25316-30-hdmi-ntsc-flavours Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå