Gå til innhold

Enkeltemner - vanskelig å få plass?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke som et svar, men mer som et spm, og en påpekning. Emnekoder (aka MAT1100 som du nevner) er ganske forskjellige fra skole til skole, for min del sier det der meg lite :p Kunne fint ha vært innføring i materialllære =)

Men ja, hvordan tenker du å "mekke din egen frie bachelor"? Ta 180SP frie emner (husk du må jo også ha en bachelor oppgave, og kan man ta det som enkelt emne student?) og håpe på å få det godkjent (for det funker jo ikke bare å si, se her, jeg har 180SP, gi meg diplom)... Hvorfor ikke søke på vanlig skoleplass?

Lenke til kommentar

Ikke som et svar, men mer som et spm, og en påpekning. Emnekoder (aka MAT1100 som du nevner) er ganske forskjellige fra skole til skole, for min del sier det der meg lite :p Kunne fint ha vært innføring i materialllære =)

Men ja, hvordan tenker du å "mekke din egen frie bachelor"? Ta 180SP frie emner (husk du må jo også ha en bachelor oppgave, og kan man ta det som enkelt emne student?) og håpe på å få det godkjent (for det funker jo ikke bare å si, se her, jeg har 180SP, gi meg diplom)... Hvorfor ikke søke på vanlig skoleplass?

Man trenger ikke bacheloroppgave for å få bachelorgrad på UiO.

Fra UiOs nettside:

Fritt samansett bachelorgrad

Ein fritt samansett bachelorgrad oppnår du på grunnlag av 3 års studium (180 studiepoeng) der dette må inngå:

Examen philosophicum (10 studiepoeng)

Examen facultatum (10 studiepoeng)

Ei emnegruppe med til saman minst 80 studiepoeng

Ei emnegruppe med til saman minst 40 studiepoeng

Dei andre emna i bachelorgraden kan veljast fritt

Dersom emnegruppen med til saman minst 80 studiepoeng er innanfor realfag, treng du ikkje examen facultatum i graden.

I bachelorgraden må emne av eit omfang på minst 60 studiepoeng vere avlagde ved UiO.

Dersom du fyller krava til ein fritt samansett bachelorgrad, kan du bestille vitnemål frå det fakultetet der du har teke den faglege fordjupinga i bachelorgraden.

Lenke til kommentar

Hva slags emner er det du har tenkt å ta? Hvorfor ikke fullføre en ordinær bachelor?

Tror ikke jeg kommer inn på den ordinære bacheloren jeg har søkt, og med en fritt sammensatt bachelor kan jeg velge fagene jeg føler jeg har mest nytte for

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...