Martx2112 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hei Jeg har i dag satt opp min første pc. Starta uten problemer, alle vifter går som de skal i kabinettet... Men problemet er at jeg ikke får opp noe på skjermen... er bare helt svart. Og viss jeg kobler til en tv med hdmi, så kommer det bare opp "No signal" Så hva tror dere er problemet? har prøvd å bytte plass på rammen uten at det funka. Takker for svar! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Heisann Først, hvilke komponenter er det ? Og problemet du skriver virker som at du har glemt å koble i 4/8pins strøm kontakt ved siden av CPU. Pleier å være oppe til venstre fra CPUen Lenke til kommentar
Martx2112 Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Heisann Først, hvilke komponenter er det ? Og problemet du skriver virker som at du har glemt å koble i 4/8pins strøm kontakt ved siden av CPU. Pleier å være oppe til venstre fra CPUen Hei! Dette er komponentene: SONY DVD±R/RW AD-7280S-0B 24X SATA BLACK 1 0 SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB 1 0 OCZ ZT SERIES 750 WATT POWER SUPPLY MODULAR 1 0 MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT ENG DVD#OEM 1 0 INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY 1 0 GIGABYTE GEFORCE GTX 670 OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP 1 0 GIGABYTE GA-Z77X-D3H Z77 S-1155 ATX IVY 5010627087 1 0 FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 WHITE 5 1 0 CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB) Har koblet til til 4/8 pins strømkontakten samt den andre store strømkontakten til hovekortet kan samt nevne at jeg koblet til tastaturet mitt og det fungerte også på pcen (lyste opp i grønt) Hmm hva kan da feilen være!? arrrg irriterende§ Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Merkelig. Pleier som regel alltid å være strømledningen :/ Strøm til skjermkortet også ? Viss det fortsatt ikke funker, tar du skjermkabelen og kobler denne i hovedkortet. Se om du da får liv i skjermen Lenke til kommentar
Martx2112 Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Merkelig. Pleier som regel alltid å være strømledningen :/ Strøm til skjermkortet også ? Viss det fortsatt ikke funker, tar du skjermkabelen og kobler denne i hovedkortet. Se om du da får liv i skjermen Får desverre ikke liv i skjermen da heller kan det hende jeg bare må ha i en ram brikke første gang? lest at noen har tipset andre om det, har ikke prøvd selv Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Da prøver du det Anbefaler deg også å koble i fra alt. Det vil si at det eneste som er koblet til hovedkortet er strøm 8pins og 24pins og skjermkabel i hovedkortet. Får du ikke opp bilde da heller, så vet jeg ikke. Har du prøvd skjermen på en annen maskin forresten ? Lenke til kommentar
Martx2112 Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Da prøver du det Anbefaler deg også å koble i fra alt. Det vil si at det eneste som er koblet til hovedkortet er strøm 8pins og 24pins og skjermkabel i hovedkortet. Får du ikke opp bilde da heller, så vet jeg ikke. Har du prøvd skjermen på en annen maskin forresten ? Yey nå funka det endelig! tok ut den ene av de 2 ram brikkene og plasserte den ene på første slott, så funka det! men hvordan skal jeg få installert den andre 4gb rammen nå da? må jeg oppdatere bios eller ossen funker det? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Trur du skal sette dem i slott 1 og 3 Altså i de blåe sporene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå