Gå til innhold

Samsung 700Z7C, hurtigtest/brukererfaring, GT650M GDDR5, i7 quadcore ivy bridge

Anbefalte innlegg

Jeg gikk for Dell 15r SE. Vel verdt penga den. Fikk den for 8300 inkl blu-ray. Ser ut som den har steget litt i pris nå. Som 15" synes jeg det stod mellom den og Asus N56VZ. Samsungen føler jeg faller litt mellom to stoler. Forskjellen mellom Dellen og Asusen er at Dellen er mer "light" mtp lavere strømforbruk og varmeforbruk litt på bekostning av ytelse (skjermkort og prosessor 5-10% bedre i Asusen). Jeg fikk dog Dellen en drøy tusing billigere, så da var saken biff. Et annet alternativ er Multicoms maskiner. Har dog ikke kjennskap til om de har byggekvalitet etc som kan anbefales.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe forskjell på maskina som selges på Elkjøp. Står det er 1333 ram på Elkjøp maskina. Det er jo en annen betegnelse på denne maskina ? Har et 2 tall i slutten og maskina som selges på komplett har 1 tall. Trengs det noe adapter for å sette inn Samsung 830 ssd'en med tanke på den bare er 7mm tykk? Ser den selges i basis, laptop og desctop kvit med forskjellige priser. Har laptop kit enn overgang for 9,5 montering??

Lenke til kommentar

Alle har 1600MHz minne.

Maskinen på elkjøp og komplett er identisk. Det finnes dog en S01 versjon som har bluray leser og 1Tb 5400rpm HDD.

Du trenger ingen overganger for SSD. Du tar bare ut disken som er i maskinen, og setter SSD'en inn i samme ramme, som skrus fra undersiden, så tykkelse spiller ingen rolle så lenge den ikke er over 9.5mm. Hadde selv crucial m4 7mm i min, du trenger ikke noe annet en selve disken for å montere den.

Lenke til kommentar

Ok. Er blitt veldig usikker på denn nå pga dårlig wi-fi. Det blir veldig upraktisk i mitt hus, som er ganske langt. Og senderen står i ene enden. Hadde tenkt å kjøpe denne og en Samsung 830 256gb..... Hvordan er det med innstalleringen av den nye ssd og Windows når man ikke har diskleser?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Fikk Samsungen min i dag, og har så langt ikke gjort så mye annet enn å montere en SSD (Samsung 830 256 GB). Er veldig fornøyd med maskinen, og har ikke hatt noen problemer med WiFi. Full dekning i hele stua!

Desverre var jeg ikke våken nok til å ta kopi av driverene som var installert på maskinen før jeg røsket ut snurredisken og formaterte den. Jeg har lastet ned alt fra Samsung, men sitter fortsatt igjen med en ukjent SM Bus enhet. Denne regner jeg med hører til chipset, men jeg finner ikke en driver som passer. Tips mottas med takk.

Dere andre som har gjort en clean install på denne maskinen, hvordan gjorde dere det med drivere? Jeg valgte å laste ned alt fra Samsung, men en annen mulighet er å hente så mange drivere som mulig direkte fra Intel, Nvidia osv... Er det noen som har valgt denne metoden?

Lenke til kommentar

last ned driverene fra intel sine sider, du trenger intel management interface eller intel chipset driver. Selv pleier jeg å se etter siste drivere på www.station-drivers.com

chipset, lyd og skjermkort drivere pleier jeg få fra produsentenes sider for å få siste versjon, resten henter jeg fra laptop produsentens sider.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...