aBadMan Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Hei Jeg er nå på jakt etter min første bil. Jeg skal kjøpe en driftsikker bil f.eks Primera. Er det noen her som har hatt Volvo S40? Jeg har forelsket meg i disse bilene og har hørt at disse er driftsikker, jeg spør fordi jeg vil vite hva dere synes om S40. Edit: Volvo S40 (eksempel). Endret 26. juni 2012 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 volvo er bra valg. men personlig. 1.8? høres veldig dødt ut for meg hviss man laster litt i bagasjerommet og 5 stykker i den. men støtter valget ditt av volvo. det er et bra valg. driftsikre biler. og det er trygge og gode biler å kjøre. vær ops på at eldre volvoer er glad i drivstoff. den du linka til kan neppe bruke så mye. men hvis dette er en bil du har tenkt å ha lenge så burde du kansje tenke på litt mere motor. man blir lei i lengen av å planlegge forbikjøringer så voldsomt. men for all del. du bestemmer men nå har ikke jeg så mye peiling på volvo akkurat og har ikke prøvd så mye mere enn 240,850,940 og 245. og det er gamle biler. synes noen som har peiling eller eier en s40 feks burde svare på dette. men for selv kunne jeg godt valgt en slik volvo. flotte biler Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Eier en S40 av årgangen 96. Meget driftsikker bil må jeg si. Har krasjet den en gang, og da røyk forstilling, og frontfanger. Men det skulle mer en det til for å stoppe den. Kjørte med det i en uke før jeg fikset det. Ellers sklir den rett igjennom Eu-sjekkene. Sist jeg hadde den inne var det kun en reflektor som måtte byttes i frontlykta. Og det er alvorlig talt ikke rart ettersom den ble montert av en svenske for så mange år siden Skulle gjerne skrytt enda mer av bilen, men heller spør om det er noe du lurer på. Km: 210 tusen'ish Endret 26. juni 2012 av lumfong Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Har ikke noe negativt å si om Volvo, men det eksempelet du brukte koster tross alt 75 000kr. Du kan få mange bil-kupp i den prisklassen. Just saying Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Hehe den er solgt (de gidder bare ikke å nevne det der) Jeg skal kjøpe en bil som ikke har kjørt så langt og en prisen skal være mellom 40 000- 70 000kr. Jeg er ikke så nøye med motoren så lenge det er mellom 1.6-2.0. Den skal være driftsikker og skal ikke bruke så altfor mye drivstoff. Må bare si at jeg ikke er så flink med motor osv. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Kaster meg på denne. Vurderer selv Volvo S40 eller V40. Volvo er utrolig populært her jeg jobber (i trøndelag), og folk som har Volvo er strålende fornøyd. Husk at Volvo er i toppklasse på anleggsmaskiner og lastebiler, vel som på personbiler. Volvo har virkelig peiling på kjøretøy og motor. Har hørt med flere som har god peiling på Volvo, og har forhørt meg angående kilometerstand blant annet. En Volvo som har gått 200.000 km f.eks, regnes for å ikke ha gått langt i det hele tatt. Volvo-motorer har visstnok rykte på seg for å være evighetsmaskiner Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Volvo har gode og driftsikre biler, men for prisklassen du nemner får du gode kupp på Passat-er som ikkje har gått alt for mykje og ser bra ut. For å ikkje nemne Mercedes C klasse, faceliften fra 1998-2000, meget gode biler, der kan du få MYKJE bil for pengane dine! CDi motoren deiras er ein driftsikker motor som ikkje minst ikkje tapper lommeboka di for penger! Sjølv har eg ein 95 moddel med den gode gamle diesel motoren, gått 342 000km no, starter og går som ei klokke, uansett! Dei gamle dieseltrakkerene fra MB ER evighetsmaskiner motormessig! Der kan Volvo bare legge seg i forhold, men vi snakker gamle motorer. Min 2,2 liter diesel har kun 95 hester på ca 1500kg bil, det drar ikkje akkurat skinnet av pølsa, men fra 98 kom faceliften og med CDI motor, som igjen er ein anna verden Lenke til kommentar
Robopope Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Har ikke så allverdens peiling på S40, men vi har en volvo 940 fra 1992, og den går som en klokke enda, så det med at de blir stemplet som "evighetsmaskiner kan jeg skrive under på = Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Fant en med litt rust, ikke så altfor dyr, men gått lite. Er det dyrt å få rustbehandling på bilen? Så også en S40 med 80HK er ikke det veldig lite? 2004 modell... er det kanskje en som skreiv feil eller? De andre 1.6 bilene jeg har sett har 109hk. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Volvo har gode og driftsikre biler, men for prisklassen du nemner får du gode kupp på Passat-er som ikkje har gått alt for mykje og ser bra ut. For å ikkje nemne Mercedes C klasse, faceliften fra 1998-2000, meget gode biler, der kan du få MYKJE bil for pengane dine! Mercedes rundt årtusenskiftet var preget av dårlig antirustbehandling og stålkvalitet. Er de interessante må du ta en grundih kikk rundt, inni og under for symptomer.. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Eneste jeg har å si om s40 er at jeg syntes framsetene var for korte i den, de stoppet på en ukomfortabel plass under lårene så fant ikke en måte og sitte komfertabelt i de 3 milene jeg kjørte bilen. var en 98 model med skinnseter. Edit: for stive for min smak også Endret 9. juli 2012 av Mr. Primera Lenke til kommentar
Per_K Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Volvo s 40 har problemer med at bremsene foran plutselig slutter og virke, så ville ikke valgt denne.. Også pleier de og lekke vann, igjennom taket. Ville heller ikke valgt golf, er så vanskelig og bytte batteri på disse.. volvo 940 er som og kjøre en snekke, bare ta med sjøsjuke tabletter, den gjynger noe helt jælvig, skikkelig møkka bil.. Jeg ville kjøpt Audi, A4, aldri feil med audi.. VAr en selger på Møller som fortalte meg at dette er verdens beste biler, og da er det nettop det... Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Jeg ville kjøpt Audi, A4, aldri feil med audi.. VAr en selger på Møller som fortalte meg at dette er verdens beste biler, og da er det nettop det... Haha, betyr iallefall at han var en dyktig selger om noe som helst, forøvrig er første generasjon a4 kjent for endel av de samme feilene som første gen passelat, pga de deler mye teknikk/deler. 940 Ligger forøvrig greit på veien om du senker han samt. bytter til polyurethane foringer. Endret 9. juli 2012 av Mr. Primera 2 Lenke til kommentar
Imperal Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Jeg ville kjøpt Audi, A4, aldri feil med audi.. VAr en selger på Møller som fortalte meg at dette er verdens beste biler, og da er det nettop det... Én selger på MØLLER fortalte deg det, og da er det sant? Bruk hodet ditt litt! Møller er en gjeng blodsugere, med pushy selgere som har kun grunnleggende kunnskaper på hva de selger generelt. Bare begynn å spørre den gjennomsnittlige Møller selgeren om litt tricky spørsmål om Golfen han selger; du får aldri et konkret svar, kun informasjon og skryt om hvor "bra" Golfen er. En annen ting er at de er pushende som faen. Var innom for å se litt på en Volkswagen Scirocco, bare for morro og se hva prisen var. 2 uker senere hadde han ringt 3 ganger, og spurte om jeg var heeeeeelt sikker på om at jeg ikke skulle kjøpe en Scirocco. Hvis du først kjøper nybil hos Møller, så maser dem også på at du kjøper neste bil der også. Etter 2 år så ringer/mailer de deg ofte og spør noe lignende "Skal ikke bytte bil snart da?", " På tide å bytte bil nå?". Bottomline: Hold deg for god til å høre på alt Møller forteller deg. De vil tjene penger på deg. Også det at Audi er noe bedre enn for eksempel: Volkswagen, Seat og Skoda er bare tull, det er samme konsern og deler maaaange deler og motorer. Endret 10. juli 2012 av Imperal 2 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 11. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Holder meg unna Audi (i alle fall de eldre bilene) Har uansett kjøpt en S40 nå, som hentes (forhåpentligvis) i morgen/senere Endret 11. juli 2012 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 har en kompis som har en volvo S40 2006 2.0 bensiner manuell gir mod som han kjøpte som førstegangsbil. fikk prøvekjøre den her om dagen. god bil å kjøre. den var senka 40/40 og satt på 16 felger med 225 dekk. 0-100 km/h var helt OK aks. men da man tippet 100 km/h var den helt død synes jeg. har selv en saab 9000 CS 92 mod 2 liter sugemotor på 131 hk. selv den går bedre. men skal du ikke ha noe som er noe fres i. tenker du A-B metoden så er det en flott bil. du slipper hvertfall å kjøre innom verksted til stadighet da det er driftsikker bil. selv kunne jeg tenkt meg en s40. men dog med noe mere motor slik som en 2.0 turbo Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg fikk bilen i dag. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Har hatt bilen i 1 måned nå, er veldig fornøyd. Hadde den på Naf-test forrige mandag, Batteri, bremseskjold osv (alt under "R" får jeg på garantien). En del overflaterust under bilen, men det skal jeg gjøre noe med neste måned. Det "beste" av alt er at der jeg kjøpte bilen i fra greide å gi meg piggfrie vinterdekk (de jeg kjører med nå). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå