Gå til innhold

Hjelp meg å finne ulemper med å bo på landet

FleskeFinn

Anbefalte innlegg

Jeg har fått i oppgave og holde et miniforedrag om hjemstedet mitt. Ble litt skuffet over emnet (selv om jeg hadde flere valg enn de fleste andre i klassen) og tenker at jeg må prøve å gjøre det beste ut av det. Jeg trenger hjelp til å finne ulemper med å bo på landet, som jeg kan prøve å vinkle som noe positivt selv om det åpenlyst ikke er det.

Dårlig eksempel: "Hvis du har lyst til å besøke venner går det buss hver dag. Én buss hver dag"

Det kan godt være ting som er stereotypiske og overdrevne, eller ting som faktisk ofte skjer på bygda.

Setter pris på forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åhhh...lett. Har en veninne som bor, ja...avsides!!!

-Ensomheten; nærmeste nabo er ikke mindre enn 20 minutter med BIL unna.

-Du står fritt til alt; dersom du tilfeldigvis var i besittelse av et enormt hundespann eller 5-10 hester (som veninna mi faktisk har) slipper du tenke på naboer.

-Hvil i fred; Skulle du dø på bygda er det ingen som finner ut av det så du får virkelig "hvile i fred".

-Nærmeste bensinstasjon/veikro/kios er bare 35 min unna til fots. God trim og enormt utvalg; skal du ha sjokoladeboller eller rosinboller i dag?

-Kanskje litt på kanten i lys av 22. juli, men å bo avsides er perfekt for terrorister. Der veninna mi bor kan man smelle av en atombombe uten at noen hadde brydd seg.

-Man får virkelig kontakt med de eldre røttene sine; uten innlagt vann og strøm må man til skogs i et tjern eller lignende for å få seg en frisk kopp vann eller vaske seg...

osv... ;)

Lenke til kommentar

Ensomhet kan også være positivt, hvis man faktisk liker naturen bedre enn mennesker.

Men "Bygdedyret" er en negativ ting ved bygda. Det vil si at folk stadig baksnakker deg og deler negativ kritikk om deg, gir deg stygt kallenavn, osv.

Selv om man bor i "huttiheita", er det ofte en ulempe at naboer kan holde øye med deg på avstand. De kan følge med når du henter posten, om du reiser på jobb eller ikke, eller om du jobber på uakseptable tider. I ekstreme tilfeller kan de holde øye med deg i kikkert "for å sjekke om det går bra med deg".

Hvis du ikke reiser på jobb og heller ikke driver gården hjemme, vil de stemple deg som en "latstaur".

Og hvis én person vet noe om deg, at du slukker lyset for sent om kvelden f.eks., vet alle det....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...