Danieluh Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Heisann! Jeg tenkte å få skilter på en bil som har kjørt 32 km siden sist EU-godkjenning, som var ved utgangen av 2009. Jeg har gått gjennom sjekkpunktene etter beste evne, og kjørt bilen 5 km med mye svinging samt myke og harde oppbremsinger. Hvis jeg bremser uten å holde i rattet går bilen rett frem, og bilen har ca 10 meter bremselengde fra 50 på tørr asfalt. I dag har jeg tatt av ett forhjul og ett bakhjul for å se hvordan det ser ut bak hjulene. Bak ser det tålelig ut, forran er jeg noe usikker. Her er noen bilder å gå ut fra. (Klikk for større) Hvordan synes dere det ser ut? Er det håp eller kan jeg like gjerne bytte bremsene først? Er den "filmen" dere ser på første og tredje bildet et problem i forhold til EU-godkjenning? Ser det greit ut ellers bak der? Endret 26. juni 2012 av Danieluh Lenke til kommentar
Indian Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) 25% rust er godtatt på på overflatene på skivene i EU-kontroll men jeg hadde byttet ut begge skivene for din egen del. Det er for mye rust etter min smak. Ser ut som gravrust inn i den ventilerte delen. Endret 27. juni 2012 av Indian Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Støtter Indian. Dette er helt på grensen. Bør byttes Lenke til kommentar
pepperkaken Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 I tillegg bør du vurdere å bytte ut klossene. Du ser at klossene ikke tar ordentlig på hele skiven, og du mister da mye bremseeffekt. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 En ting er rust, men viktigere er minimumstykkelsen på skiver og klosser. Skivene ser ut til å være i grenseland på tykkelse. Jeg tror du bør skifte skiver og klosser, ikke bare for EU-kontrollen, men også for din egen del. Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Takker for svar alle sammen! Har bestilt time på mandag. Tenkte det var lurt å se om den får noen dyre feil å fikse, for blir det dyrt å få den på veien dropper jeg hele greia. Dumt å bruke penger på noe man ikke skal ha EDIT: EU-kontrollen ga mer enn 25% på innersiden av skivene fremme, de sa det kunne pusses, men bytta likevel pga kast i høyre skive. 826 kr for to skiver Ellers var det feil på ABS-sensor venstre bak, så har bytta den, 0 kr hos skraphandler. Endret 7. juli 2012 av Danieluh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå