Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blodgiver test. Syfilis antistoffer, så ikke, men fortsatt ikke ønsket som giver. Usikker.

Anbefalte innlegg

Meldte meg som blodgiver. Ble så tappet for blod så de kunne teste meg først. Når jeg kom inn for å gi blod en måned etter så sa de at jeg hadde svakt positivt på en test (syfilis, noe jeg først fikk vite nå lenge etterpå). De tok litt mer blod.

Nå så fikk jeg ett brev om att begge prøvene viste at jeg hadde antistoffer for syfilis i seg, men det var kun første testen av de. En videre grundigere test viste at jeg IKKE har antistoffer for syfilis.

Videre så står det at de ikke vil ha meg som blodgiver grunnet alle som tester positivt på antistoffer for syfilis skal ekskluderes.

Hvorfor vil de ikke ha meg når de sier at jeg ikke har antistoffer for syfilis i meg? Er det fare for at jeg har det like vel (Noe som er umulig om det kun smitter via sex)? Er jeg utestengt som blodgiver resten av livet, eller kan jeg ta testen om igjen senere for å se om jeg da kan gi? Anonym poster: 1260bc35caf9facbc86974ff0a03b0a5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at blodet du donerer skal gis til mennesker som er i faren for å dø og derfor vil ha ett svekket immunforsvar. De kan ikke ta sjanser med livene deres for at du skal donere litt blod og føle deg bedre med deg selv. Det er det samme som de som har piercinger, veier under 50 kilo og som har en kronisk sykdom.

Lenke til kommentar

Det er det samme som de som har piercinger, veier under 50 kilo og som har en kronisk sykdom.

Nei. Man kan fint ha piercinger så fremt man har testet negativt på hepatitt seks måneder etter den ble satt inn, altså er man i et halvt års karantene. Man kan også gi blod dersom man har en kronisk sykdom som ikke kan smitte via blod, altså kan man ikke ha pågående bakteriologiske infeksjoner.

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...