Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Penisstreng nesten røket! Trenger hjelp FORT!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om jeg hadde vært deg ville jeg tatt full omskjæring, arr på penis strengen ser ikke godt ut og da er det bedre å bare ta hele forhuden, snakker av egen erfaring.

Og hvordan er det å ha en omskjært penis i forhold til en som ikke er omskjært?

Fordeler / ulemper?

Og hvordan var den operasjonen, og healing prosessen etterpå?

Lenke til kommentar

Ulemper med omskjæring: risiko for infeksjoner som følge av selve inngrepet. Smertefullt mens såret gror, både fordi det er så mye nerver der og fordi såret går helt rundt hele penishodet. Ubehagelig følsomt i begynnelsen (har du prøvd å gå rundt med forhuden trukket tilbake i bokseren? Det er mildt sagt ubehagelig!). Nedsatt følsomhet på sikt, slik at du trenger "hardere" sex for å komme. Ikke sikkert dama tar det så godt imot å måtte tas hardt og brutalt hver eneste gang for at du skal bli ferdig (satt litt på spissen, selvsagt).

Har du generelt god hygiene lukter det heller ikke dritt med forhuden intakt. Jeg har personlig aldri hatt noe problem med lukt, og jeg er nok ikke mer enn sånn ca. gjennomsnittlig renslig.

Med det sagt forsøker jeg ikke å påstå at du skal la være, det må du nesten ta med legen din. Jeg reagerte bare på innlegget over som hevdet det ikke fantes ulemper. ;)

Lenke til kommentar

Forhuden har en funksjon: å beskytte penishodet. Ja da, man lever nesten alltid fint uten, men å påstå det ikke finnes ulemper ved omskjæring vitner om uvitenhet og/eller ignoranse (= når en nekter å ta inn over seg fakta fordi informasjonen er ubehagelig og/eller passer dårlig med eget verdensbilde/livssyn).

En annen behagelig, men litt mindre nyttig egenskap ved forhuden er at den gjør onani mer behagelig. Nei, jeg er ikke omskåret selv, men får punktene mine bekreftet av en kompis (la oss kalle ham "Anton") som ble omskåret i voksen alder av medisinske årsaker. Han sier han helst ville hatt den i behold, men "må man, så må man".

Det finnes fordeler og ulemper. I Antons tilfelle veier ikke fordelene opp for ulempene, med unntak av det faktum at det var medisinsk nødvendig for å beholde penis den gangen. Med andre ord: han angrer selvsagt ikke, men han skulle helst sett at han slapp.

Igjen: jeg kritiserer ikke folk som omskjærer seg. Jeg kritiserer påstanden om at det ikke finnes ulemper. Om at du ikke kjenner deg igjen i noen av ulempene jeg nevner vil jeg bare si at jeg er oppriktig glad på dine vegne. :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri hatt noe problem med lukt, da jeg er av den hygieniske sorten.

Men seriøst, jeg har vært til lege med problemet, og fikk anbefalt å bruke en fuktighetskrem som heter Ceridal, samt å "tøye og strekke" strengen litt, slik at den ikke ble stram.

Greia er at det er et slags lite hakk i selve strengen, rett under penishodet. Prøvde Bacimycin en periode også, uten at det hjalp nevneverdig. Nå har jeg ikke brukt Ceridal mer enn ei uke, men jeg føler ikke at det gror stort i det hele tatt egentlig, så jeg begynner å bli smått nervøs... :/

Lenke til kommentar

Men seriøst, jeg har vært til lege med problemet, og fikk anbefalt å bruke en fuktighetskrem som heter Ceridal, samt å "tøye og strekke" strengen litt, slik at den ikke ble stram.

Greia er at det er et slags lite hakk i selve strengen, rett under penishodet. Prøvde Bacimycin en periode også, uten at det hjalp nevneverdig. Nå har jeg ikke brukt Ceridal mer enn ei uke, men jeg føler ikke at det gror stort i det hele tatt egentlig, så jeg begynner å bli smått nervøs... :/

ikke vær redd for å ta omskjæring, den eneste ulempen jeg hadde var at det tok 3 dager før jeg kunne runke. det er bedre å få hele av, en å ha et stygt arr ved å lage et snitt.

Lenke til kommentar

ikke vær redd for å ta omskjæring, den eneste ulempen jeg hadde var at det tok 3 dager før jeg kunne runke. det er bedre å få hele av, en å ha et stygt arr ved å lage et snitt.

Ærlig talt bør han vel følge legens råd, først og fremst...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...