steffenag97 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hei Jeg har et spørsmål angående det å campe ute i det fri med telt.. Jeg har veldig lyst å ta med jenta mi på telttur, men vet ikke om det er lovlig, eller om det er stor sannsynlighet for å bli fersket vis man gjør det, og i såfall om det er streng straff.. Og er det noen som vet om et fint sted i nærheten av Bjerkvik/Narvik man kan ha det koselig, tenne bål og ha det fint sammen? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Det er ikke ulovlig å sette opp telt, så lenge det ikke er på privat eiendom. Etter hva jeg selv vet. Merkelig spørsmål.. Lenke til kommentar
steffenag97 Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Har hørt man kan bli straffet for å sette opp telt visse steder.. Men takk ;D Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 http://www.helsport.no/no/Infosenter/Tips_og_raad__telt/Telting__foelg_lover_og_regler Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Friluftsloven, som blir nevnt i linken over, er verdt og merke seg. Men viktigst av alt, vær varsom når du fyrer bål, lær deg hvordan det gjøres og sjekk om det er i det hele tatt tillatt i området dere ferdes. I og rundt skog er det forbudt med åpen ild på sommerhalvåret, og husk at uvettig bruk av primus/stormkjøkken kan også føre til brann. Når dere finner frem ved så skal dere bruke nedfall, dvs greiner og ved som allerede ligger på bakken. Lykke til, og kos dere Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Har ikke kilde men mener det er noe slik: Utmark er fri tilgang for alle og enhver. Innmark derimot er mer beskyttet, og dessuten mindre populært. Eksempel: Om jeg eier et skogsområde, kan ikke jeg stoppe deg fra å slå opp et telt, men om du gjør det i hagen kan jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå