Gunfreak Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Så jeg viste om sins en stund, men har ikke tenkt på mye på det, da jeg aldri har vært noen så super 4x fan, så prøvde jeg et spill som het Endless space. Jeg likte spillet men fant at man ble litt fort lei combaten, men det fikk mer mer intersert i sjangeren, Så kom Sins of the solar empire: rebellion og jeg tok sjangsen og kjøpte det, jeg ble ikke skuffet, det tok bare en time med spilling og jeg hadde et enormt slag, ikke bare var slaget kult å se på, det var nesten vakkert å se på med alle effektene, jeg ble hekta, tiden gikk ektremt fort og timene har flydd. Så fant jeg ut at det finnes MASSE mods til orginal spillet, så jeg kjøpte orginal spillet også, som bare kosta 108, og da fikk jeg med 2 expantion pakker. Til orginal spillet finnes det dusinvis med mods, noen fikser bare små ting, eller balanserer ting, andre er total conversion, du har mods i varierende ferdighet som forandrer spillet til Babylon 5, Star Trek, Star Wars, StarGate og Mass Effect, av disse er det bare star wars og star trek moddene som er nesten ferdig og veldig spillbare. Spillet er en 4x type spill, men den lener seg mest mot combat, du har ganske god diplomacy, men det er vansklig å vinne med mindre du utsletter fienden. Aien er smart, de har mange taktikker, de sparer opp til store flåter, Jeg sente flåten min til et annet solsystem og tok over en planet, men mens jeg var borte, kommer en av fiendene mine med en stor flåte og angriper hjem planeten min, jeg hadde bare 2 hangarer med fightere og 2 satteliter, det var alt jeg hadde å forsvare planeten min, så mens disse fighterne gjør så godt de kan, må jeg sende flåta mi gjennom galaxen til planeten min, men det tar tid, akurrat når når alle mine fightere og satelitter var borte og fienden begynnte å ødlegge basene og bombadere planeten min, kommmer flåta mi frem. Jeg redder planeten. Fienden tar også noen ganger bare hit and run angriep, hvor de angriper en uforsvart planet, sprenger noen baser så stikker de igjen bare for å plage deg, viss du angriper fienden med en overveldene flåte, prøver de ofte å stikke, de slåss ikke til siste skip. De tenker som et menneske, de har ingen planer om å offre dyre skip uten grunn. Selv små skip tåler en del, og de store skipene er latterlig kraftige, de tåler juling som bare det. Du har Frigates, cruissers og capital ships(I rebellion får du også titans) Frigates og cruiisers bruker et viss antall poeng av flåten din, noen skip bruker kanskje bare 5 poeng, andre bruker 30 poeng, Du kan forstørre flåten din, men da bruker du mer av pengene dine på å holde flåta ved like. Capital ships bruker ikke bare flåte poeng,(ofte over 50 flåte poeng) men bruker også capital ship poeng, du har i starten bare 2 capital ship poeng, hver gang du oppgraderer kan du lage to til. Dette gjør at du aldri har like mange capital ships som frigates og cruisers. Titans krever først og fremst 90 flåte poeng, så 2 capital ship poeng. Dette gjør at titans er skjeldene å se, ofte har hver faksjon bare 1 titan. Innen for hver kategori, har du forskjellige typer skip, noen er raske og gjør mye skade, noen er treige og tåler mye skade, noen er hangar skip og har små fightere, Noen er suport skip som ikke gjør mye skade, og ikke tåler så mye, men gir bonuser til de andre skipene. Skip har fra 1 til 4 typer våpen, gode gammle kuler, beams, laser og rockets. Noen få har alle 4, mange har bare en av dem, noen har 2-3 av dem. Det er masse tech trees i spillet, 3 tech trees for kriging, et fjerde som forsvar, og så 2 eller 3 for ferdlige ting som økonomi og diplomati. Det er 3 ressuser, Crystal, metal og credists, metal og crystals får du av å mine astrioider, mens credtis får du av å skatte legge planeter og trade. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg ble egentlig dypt skuffet over sins, jeg kan jo komme med manglene med spillet i mine øyne : *Hvert solsystem består av 1 planet (eller ingen) som svever i midten uten en sol eller andre planeter rundt seg. *AI'en er både bra og rent idiotisk enkel. Det blir svært ofte en kjappest til mølla taktikk og det ser ut som AI'en har ofte langt mer ressurser enn det du har. *2d kamper , man kan ofte lure fienden til å komme rett i en felle ved å bruke colony ships som beite eller traders om man plasserer lurt trading station. Personlig så tror jeg nok at jeg liker langt mer Sword of the Stars. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Det er ikke en planet pr. sol system, det er mange det kan være opp mot 15 planeter i hvert sol system, Ofte er de mindre spillene bare et sol system, så alle planeter i spillet er den av et sols system, ofte med en sol i mitten, På de største brettene kan du ha 15 sol systemer og kanskje 30-50 planeter 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Er nå 6 og en half time inn i et spill, dette er min Titan i bakgrunnen, et eromst skip, de i forgrunnen er STORE, men sammenlignet med Titan er de små båter. Denne Titan er større enn mange av astrioide planetene man kan ta over. Her er det et bilde med masse bilder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå