Gå til innhold

vell jeg har d bracket

^Morgoth^

Anbefalte innlegg

jeg har d bracket og det er som følger med ,

jeg har altså noe galt med minne , eller så er det ikke riktig installert

Dataen fungerer av og til men da er det enten med cd rommen eller så er det med har disken

, d bracketen viser at det er minne testing eller at det er noe galt med det

noen forslag hva jeg kan gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde kanskje fortsatt i den tråden du starta først, men når det er sagt så har jeg hatt problemer med kompabilitet mellom dette hovedkortet (msi-k7n2-delta-ilsr) og Twinmos PC3200 og med Acer PC3200 minne.

Jeg spurte komplett, og de sa dette hovedkortet har endel kompabilitetsproblemer med flere typer minne.

Du kan prøve å sette ned frekvensen til minnet i bios. Da fungerte det bedre hos meg. Hvis du kommer så langt da... Det er også en jumper 'J10' på hovedkortet som du kan prøve å fjærne. (med strømmen av). Da kommer maskinen i 'sikker modus' med lav fsb. Da kommer du forhåpentligvis inn i bios.

Det kan også være en ide å bare sette minnet i den grønne slot'en. (lengst fra CPU). Denne fungerer iallfall best her.

Lenke til kommentar

Inne på advanced et eller annet-menyen i Bios. Du kan sette frekvensen til minnet lavere enn FSB. Må bare prøve å se hvor langt ned du må gå. Men prøv først å bare bruke den den grønne slot'en uten å sette ned frekvensen. Da fungerte Apacer minnet hos meg.

Lenke til kommentar

Nå kjører jeg twinmos minnet, med standard innstilling, 200(x2)mhz, med fsb på 166(x2). Men jeg får feil i minnetester. Dette blir bedre ved å kjøre minnet synkront med CPU på 166(x2). Apacer minnet fikk jeg bare til å kjøre i den ene slotten på standard innstilling. Har ikke testet med lavere frekvenser med apacer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...