Gå til innhold

Skal bytte rom, har bare 1 på signalstyrke!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har funnet ut at jeg ikke lenger greier å være på rommet jeg har nå. Jeg tenkte jeg skal bytte rom under til farmoren min, fordi hun bor vegg i vegg med oss. Det er leilighet der. Men uansett, netter vårt har bare 1 signal der som vil si at jeg ikke greier og gjøre noen ting uten at det blir trekt. Og hvis vi greier å fikse dette, skal jeg fikse LAN med noen venner også... netter vi har er ganske så raskt, men når ikke dit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det smartaste vil nok være å legge opp kabel. (Eventuellt powerline LAN adapter dersom du ikkje kan strekke kabel).

Eventuellt må du prøve å finne ut kva som gjer at signalet er dårlig, er det fordi veggane er for tjukke eller er det fordi signalet må gå gjennom f.eks skorsteinsløpet for å nå fram. Der som det er snakk om det siste tilfellet så vil du kunne løyse problemet med å justere plasseringa på ruter og eller PC.

Har du prøvd å justere antenne slik at signalet går direkte mot den delen av bygget du vil ha dekkning i?

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem og løste det med en kombinasjon av kabel og denne antenen. Den gav med 60% bedre signal. Du printer PDF filen og kler den med aluminium.

Edit: Dette hjelper altså litt om du ikke vil ha jobben og kostnadene med ekstra nettverksutstyr.

Endret av RaaneHolmg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...