robb7 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hei, Jeg har nylig lastet ned LaTeX for Mac "MacTex" (?) og tenkte jeg skulle investere deler av sommeren til å bli mer fotrolig med språket. Fant denne http://www.stud.math.ntnu.no/kurs/latexdocs/amsldoc.ps men når jeg forsøker å kode får jeg alltid opp feilmeldinger. Tenkte kanskje det hadde noe med versjonen å gjøre? For øvrig har jeg lastet ned siste på latex-project.org Er det noen brukere her inne som har manualer etc å anbefale for nybegynnere? Lenke til kommentar
rankine Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hei, Jeg har nylig lastet ned LaTeX for Mac "MacTex" (?) og tenkte jeg skulle investere deler av sommeren til å bli mer fotrolig med språket. Fant denne http://www.stud.math...docs/amsldoc.ps men når jeg forsøker å kode får jeg alltid opp feilmeldinger. Tenkte kanskje det hadde noe med versjonen å gjøre? For øvrig har jeg lastet ned siste på latex-project.org Er det noen brukere her inne som har manualer etc å anbefale for nybegynnere? Det du linker til er noe de kaller ams-latex. Jeg har ikke sett nøye på hva det er, men det ser ut til å inneholde en del ekstra greier som ikke trengs for å lære latex. Det er sikkert dette som gir feilmeldinger, du mangler nok noen filer spesifikt for ams-latex. Jeg kan anbefale Den middels store LaTeX-tråden, det ligger linker til et par tutorials der og det er gode muligheter til å få hjelp hvis du står fast. I tillegg synes jeg Latex - Wikibooks er en veldig god side. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Trur AMS-LaTeX berre er ein samlebetegnelse for nokre LaTeX-pakkar frå American Mathematical Society. Skal du skrive matematikk i LaTeX vil du vanlegvis bruke ein av desse pakkane, amsmath. Dokumentasjonen til denne, og alle andre pakkar, er inkludert, og tilgjengeleg via kommandolinja/terminalen med texdoc <namn på pakka>, t.d. texdoc amsmath. The Not So Short Introduction to LaTeX og A Short Course (direktelink til PDF) kan kanskje vere nyttig. Fyrstnemnte er inkludert blant dokumentasjonen i MacTeX meiner eg, texdoc lshort for å opne dokumentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå