Gå til innhold

Fjernstyring av blits fra Canon 1100D

Anbefalte innlegg

Har hatt mitt 1100D i et par måneder nå, og lurer på å kjøpe en ekstern blits. Har lest på nettet at kameraet mitt har innebygget fjernstyring av blits. Betyr det at dersom jeg kjøper en Speedlite 430EX II så vil kameraet mitt kunne fjernstyre denne trådløst helt uten videre? Er det noen andre vurderinger jeg trenger å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det skal gå fint :)

Det som er litt dumt (hvis ikke jeg tar feil nå) er at man MÅ ha den interne blitsen oppe for at den skal kunne fjernstyres og det vil si at begge blitsene blinker samtidig.

Det man kan gjøre er jo og holde for blitslyset på kameraet, slik at ikke blitsen lyser motivet hardt opp ved siden av den eksterne.

Det man eventuelt kan gjøre er å kjøpe en radiotrigger og feste i blitsskoen på kameraet som skal styre den eksterne blitsen. Da slipper man å bruke den interne, hvis jeg har forstått riktig?

Lenke til kommentar

Nei, 1100D har ikke trådløs fjernstyring av blits. Du skal ha på en sender for å kunne fjernstyre blitser. Du kan eventuelt bruke kabel, hvis blitsen ikke skal så langt unna.

Når det er sagt er 430EX II en fin blits, som er mye for pengene. Bare det å ha en skikkelig blits på kameraet så du kan sprette i tak og vegger kommer du langt med. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...