Gå til innhold

Sette inn nytt MB uten å reinstallere XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har byttet fra Asus A7V133 til A7V333 uten at det gav noen nevneverdige problemer.. Måtte bare renske litt opp i drivere og slikt, men maskinen kjørte mer eller mindre så vidt jeg husker.

 

Reinstal er det beste, men det skader sikkert ikke å prøve uten først (husk backup ;) )

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Grunnen til at det oftest ikke går er at nytt og gammelt HK har

forskjellig harddiskkontroller (og XP vil ikke boote).

 

Derfor setter jeg alltid harddiskkontrolleren til Standard PCI IDE

før jeg bytter HK. Eller jeg bruker en PCI IDE kontroller som jeg

installerer før jeg bytter HK, og som jeg booter fra på det nye HK,

dermed vil driverne til PCI IDE kontrolleren være installert og

man kan boote, antageligvis.

 

Ellers er det lurest å installere fra bunne av med nytt HK,

selv om det kan ta et par dager å få alt på plass..

 

lqpl

Lenke til kommentar

Fikk du det til å fungere ?

Jeg skal kjøpe meg et hovedkort om en liten stund og ønsker også å slippe å legge inn winxp på nytt. Alle de andre gangene jeg har byttet hovedkort måtte jeg reinstallere, så hvis du får det til så må du poste her ;)

 

edit: jeg skal gå ifra Abit socket A til Asus Socket 478, så jeg er redd for at jeg må reinstallere :cry:

Lenke til kommentar
Jeg har byttet fra Asus A7V133 til A7V333 uten at det gav noen nevneverdige problemer.. Måtte bare renske litt opp i drivere og slikt, men maskinen kjørte mer eller mindre så vidt jeg husker.

 

Reinstal er det beste, men det skader sikkert ikke å prøve uten først (husk backup ;) )

 

Mvh.

Dings

 

vel grunnen til det er jo enkel da begge er via chipset og begge bruker samme drivere, 4in 1.

Personlig hadde jeg problemer når ejg oppgradert fra en p3 med via chipset til det jeg har nå.

Prøvde repair,neida funka ikke.

Reinstall funka heller ikke så jeg måtte formatere.

Lenke til kommentar
Fikk du det til å fungere ?

Jeg skal kjøpe meg et hovedkort om en liten stund og ønsker også å slippe å legge inn winxp på nytt. Alle de andre gangene jeg har byttet hovedkort måtte jeg reinstallere, så hvis du får det til så må du poste her ;)

 

edit: jeg skal gå ifra Abit socket A til Asus Socket 478, så jeg er redd for at jeg må reinstallere  :cry:

 

Tja.....

 

Avinstallerte alt som kunne avinstalleres, satte inn det nye.

XP gikk en smule amokk, men det ser ut som om det funka.

Har ikke fått testa alt ennå, noen drivere mangler. Men dette gikk greit.

 

Lurer på hvordan det går neste uke når jeg skal ha inn et MAX 3 fra abit.......Tror jeg må ha en full reinst da.

 

V :woot:

Lenke til kommentar

han fortalte det med sysprep dårlig, sysprep er en "ferdig installasjon" men den installerer nemlig på en måte på nytt, du kan velge alt av passord maskinnanv osv + den søker etter maskinvare som om det var en ny installasjon. altså du tar å installerer xp, legger inn programmer etc og gjør endringer, lager dette sysprerp imaget og så kan du sette det i hvilken som helst maskin ogdet skal funke.

Lenke til kommentar
Fungerer denne sysprep'en som ghost da eller, for poenget er jo at jeg vil slippe å legge inn xp på nytt når jeg bytter hovedkort. Hvis jeg forstod deg riktig så må jeg legge inn xp på nytt alikevel :?:

 

nei, sysprep er ikke noe slikt som ghost. Men et vektøy som gjør det og bytte hardware mye enklere, det er derfor det ofte blir nevnt sammen med ghost fordi at man med litt kunnskap om sysprep kan lage et ghost image som kan legges inn på hvem som helst maskin uansett hva hardware man bruker(kan tilogmed legge til drivere for _flere_ typer skjermkort/lydkort/nettkort/osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...