robertnig Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Har invistert i stasjonær pc og mediaspiller for å blant anna flytte dvd samlingen fra hylla og inn på ein hardisk. Den stasjonære pcen og mediaspilleren er koblet til ein trådløs router via kabel og routen er koblet videre fra eit canal digital modem (Kabel tv / internett opplegg) Etter å ha konfigurerte mediaspilleren og pcen i forhold til deling av mapper og filer får eg ikkje delt noe mellom dei to. Der er to tilkoblingsmuligheter, via ein media server (har prøvd med TVersity og PS3 mediaserver) disse fungere dårlig, får kontakt men får ikkje spilt av ein drit. Den andre er via "Nettveksressurs" (delte windows ressursser) I bruksanvisningen står det at: Mediespilleren støtter nettverksressurser på Windows (SMB/CFIS) Har og to bærbare pcer i huset som er på det trådløse nettet, dei fungere heilt optimalt via nettverksressursser i windows 7 og får tilgang til dei delte mappene uten problem med WD TV LIVE. Kan og nevne at kontakten og delingen mellom den stasjonære og dei bærbare pcene og fungere heilt optimalt (dei fungere og via den samme kabelen som den stasjonære) Har virkeli møtt veggen her no!!!! Mangler eg det støttede nettversksressurssene på den stasjonære, innstillinger i windows eller kan det vere vere noe på nettverket (konflikter med ip adresser.....)???? WD TV LIVE Bruksanvisning http://www.wdc.com/w...4779-705062.pdf Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Prøv å slå av softwarebrannmuren i Windows og sjekk at DNLA er aktivert. Lenke til kommentar
robertnig Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 har prøvd uten brannmur, med er det mulig å aktivere DNLA i windows 7 uten å bruke DLNA-serverprogramvare?? Har i så fall ikkje hatt suksess med slike program, virker som der er store begrensninger ved avspilling på dei. Får ikkje spilt av AVI filer en gang. Og forstår ikkje hvorfor alt fungere heilt ideelt via bærbar pc, uten bruk av noen form for servere eller programvare. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Har du prøvd og velge høyere klikk og share with spesific peaople ? der kan du legge til en bruker som heter everyone og gi han lese tilgang i det minste. Hadde ikke noen sukse med windows home group og wdtv. Men om jeg satte opp alle delingene manuelt så har alt funket fint. Endret 26. juni 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg har samme oppsett som deg, og knotet litt for å få det opp. Du skriver ingenting om hvordan du har konfigurert nettverksoppsettet på WD-boksen din. Ligger de på samme subnet osv? Har du aktivert deling, og delt ut foldere, og angitt brukere? Det virker helt fint uten tredjeparts DNLA-servere/programvare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Denne tråden er verdt å lese gjennom : http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Networking/Troubleshooting-Windows-File-Sharing/m-p/92642 Lenke til kommentar
robertnig Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Delings innstillingene og tilatelser har eg bra kontroll på trur eg, siden eg har ingen problem med deling mellom dei andre pcene. Men eg er veldig opphengt i hvorfor den bærbare fungere sammen med WD TV LIVE og ikkje den stasjonære. Men får prøve å resete WDen og konfigurere manuelt Men noen som kan si noe om: nettverksressurser på Windows (SMB/CFIS) "samba server"??? Kan det vere problemer i forhold til dette...? Lenke til kommentar
robertnig Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 men fikk opp en melding om ip konfilkt her om dagen, endring av ip på WD, er det noe poeng i..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå