etse Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Jeg holder på å lage en java-applikasjon som er knyttet opp mot en MySQL-database, hvor jeg bruker prepared-statements. Jeg har en spørring som er som følger: con.prepareStatement("INSERT into table VALUES (?,?,?) ON DUPLICATE KEY UPDATE column=?") Her vil alltid være den ene verdien i "VALUES" være den samme som i UPDATE. Slik det er satt opp over så må jeg sette inn variabelen 2 ganger før jeg kjører spørringen, 1 gang for hvert av de 2 feltene. Er det noen måte å si ifra til preparedStatements at 3 og 4 spørsmålstegn skal byttes ut med samme verdi? Endret 26. juni 2012 av etse Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Ut i fra JDBC dokumentasjonen, så er det ingen annen måte. Så du må ha code ala dette: statement.setInt(3, score); statement.setInt(4, score); Lenke til kommentar
etse Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 var akkurat det jeg prøvde å unngå, da jeg syntes det ble stygg og unødvendig kode. Synd, men sånn er det noen ganger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Er også tilhenger av ren kode; men synes ikke det er for galt. Men dette er som sagt en mangel i JDBC. Fant en artikkel der en utvikler hadde laget en klasse som løser dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå