heinoe Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Hei , er på jakt etter en stue pc . Har sett overalt på internett , men finner likssom ikke helt det eg vil ha . Likte ganske godt Asrock 3d vision 252b . Men til den prisen går det kanskje ann å bygge en bedre pc selv Tenkte å bruke mellom 5000-8000 kr . Problemet er at eg bare har bygd en pc selv og det var for ti år siden , så eg har rett og slett ikkje peiling på hva eg driver med . Men det klør litt i fingrene og eg har lyst å prøve å bygge selv , men eg trenger hjelp hos fagkyndige folk som dere . Er på utkikk etter en forholdsvis liten stue pc , som kan takle 1080p uten problemer og som er STILLE (viktig) . Har sitt litt på silverstone sine kabinnetter og likte det eg så , men eg vett ikkje kor gode disse er eller om det finnes bedre alternativer . Uansett det eg vil ha er i5 (eller er AMD bedre ??) , minst 8gb ddr , et ok skjermkort (et midt i mellom skjermkort), en stille strømforsyning (min 500w), en blu-ray spiller , en billig ssd- minimum 120 gb (har nas) . Hvis noen har forslag på komponenter så hadde eg satt pris på det Endret 26. juni 2012 av heinoe Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg vil anbefale deg å ta en titt på denne tråden da den kan gi deg en del tips. Jeg flytter tråden over til en annen del av forumet hvor du kanskje får bedre tips. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg bygde nettopp lydløst kabinett med spesifikasjoner som du kan se i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1438494&view=findpost&p=19349458 Kjempefornøyd med maskinen, den kjører alt av video uten problemer. Oppsettet var ikke så altfor vanskelig, men jeg har nok bygd opptil flere datamaskiner tidligere, så jeg vet stort sett hva jeg driver med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå