Gå til innhold

abit IC7 - hvilken ram (helst litt billig)

Anbefalte innlegg

Venter spent på pakken fra komplett med mitt nye IC 7 hk og p4 2,4 800MHz fsb, men jeg er litt usikker på hvilken ram jeg skal kjøpe.

Nøyer meg med 512 med det første. Tenkte da å handle inn 2*256 for å utnytte dual-funksjonen.

Smart? Smart med tanke på vidre oppgradering av ram? (satser på å ende opp på mer enn 1GB)

Skal ikke klokke noe voldsomt, mest bare for å teste/skvise litt kraft - har aldri klokket før :oops:

Problemet er at kontoen er litt slunken for tiden...

Hva bør jeg gå til ankaffelse av? Vil ikke ha noe billig noname møkk som føkker opp under heavy load, men vil heller ikke spy ut masse penger på kreditt :)

Forrige gang jeg fikk en maskin bygget for meg så endte jeg opp med ram som nåværende abit hk ikke liker. Kan derfor ikke bruke denne maskinen til spill. Derfor ber jeg om hjelp her, siden jeg egentlig ikke har peil på dette

Kom gjerne med grunnlag for forslagene (f.eks. hvis dere motsier forrige mann). Jo mer grundige svar jeg får jo lettere blir det å velge, og jo mer lærer jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, det visste jeg ikke :) Trodde jeg kunne bruke pc3200, og at denne ble klokket i samme slengen. Tror jeg skal bruke noen timer på oc.no jeg... :oops:

1300 var max av akseptabelt.

Noen andre forslag? (eventuelt litt mer info om ram og klokking)

Lenke til kommentar
Haha, det visste jeg ikke :) Trodde jeg kunne bruke pc3200, og at denne ble klokket i samme slengen. Tror jeg skal bruke noen timer på oc.no jeg... :oops:

1300 var max av akseptabelt.

Noen andre forslag? (eventuelt litt mer info om ram og klokking)

Du har en 2,4 denne klokker du sannsyneligvis til ca 3,3 og den har en multiper på 12. dvs at ved 3,3 er fsb på 275 og for å kunne kjøre minnet synkront med cpu må du ha en minnebrikke på 4200 (den klarer det)

velger du da å sette minnet til 5:4 så vill hastigheten på minnet vere 440 mhz og til det trenger du en 3500 brikke (er du heldig holder det med en 3200).

Altså det ideelle til din cpu er 4200 ram. :wink:

Lenke til kommentar
Hint hint.

www.databutikken.no sjekket inn i dag, ingen pris forandring.

Corsair Pc4000 TwinX anyone?

Hæ, databutikken-no er parkert hos domeneshop.no...

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details

Duger denne? Hva mener de forresten med 2x256MB?

Får jo ikke utnyttet dual-funksjonen med den, men målet er jo en brikke til - når prisene faller litt utpå nyåret

Forresten priskalkulatoren går ikke høyere enn pc3500!?!?

(pokker så lite jeg vet...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...