AnonymDiskusjon Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 har hatt et litt problematisk forhold i det siste med kjæresten, og har følt at forholdet (som kun er 3 noen måneder) har mistet litt gnisten vi hadde i starten. Så reiste jeg på jobbreise. Fikk vite på telefon fra dama at hun hadde vært på tur med noen venner, og blitt sittende å "kose" med en venn på kvelden. De hadde ikke klinet/kysset eller hatt sex, og klærne hadde vært på hele tiden. merker når hun snakker sant eller lyger så tror på henne på dette. Hun sier og at hun ikke har noen følelser han (tror henne på dette også). Men vet at de har hatt en kveld sammen etter en fest for lenge siden, før jeg ble sammen med henne. De lå heller ikke med hverandre men det var visst en del kining og kosing. har pratet mye på henne på telefon og hun angrer velding, og sier det ikke kommer til å skje igjen og at hun har lyst til å få forholdet vårt til å fungere. Men hun vil fremdeles være venner med med han hun var på tur med, men er bestemt på at det ikke er noe der... Er det ok å la henne møte han, hun har lovet at det kun vil bli på tider og steder der det ikke blir noe koselig stemning til å begynne med (for å beroligge meg at det går bra), men hun har ganske få venner og forstår at hun ikke vil miste noen også. er ganske vanskelig. Alt dette har satt masse tanker i hodet mitt, og lurer veldig på hva jeg skal gjøre. Har aldri vært i en sånn situasjon før. Og for å gjøre det enda vannskeligere så er det 2 uker til jeg kommer hjem fra jobbreisen, så eneste kontakten vi har er på skype. er kjempe forelsket i henne, og begge er enige i at vi passer sammen, men sliter mye med tillitten etter dette. what to do? Anonym poster: f3602641ff8b83ce4cf8984eec95fd83 Anonym poster: f3602641ff8b83ce4cf8984eec95fd83 Anonym poster: f3602641ff8b83ce4cf8984eec95fd83 Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 hun har vel strengt talt da ikke vært utro. Men jeg forstår veldig godt at du ikke liker dette. du bør vel hvertfal ikke foreta deg noe særlig via skype. Slike ting er det mye bedre å snakke om face to face. Dersom dere skal kunne være i lag må du tilate at hun er ilag med andre gutter, hvit ikke ødelegger du både for deg selv og henne. Det er vel ganske vanlig at et forhold mister litt gnisten med tiden, men dette er da helt normalt. Mitt råd er å ikke foreta deg noe særlig over skype når du er på jobbreise. Tro meg der snakker jeg av erfaring (har selv dretet på draget der).... Og det er ikke så morro å rette opp igjen missforståelser som skjer over internett. Jeg skjønner veldig godt at du ikke liker at hun henger med denne andre gutten, men det må bare godtas. Slikt kommer heldig vis med erfaring... Det forholdet som har funket best for min del var hvertfal det forholdet hvor jeg var helt lay back, og lot dama styre seg selv så masse ho ville. Da er det og mindre sjanse for at hun krysser streken på hva man synes er greit. og samtidig vil det gi deg diverse fordeler som kvelder på byen med gutta b osv... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Dropp henne, vist hun har så lett for å falle tilbake til gamle vaner, lover det ikke bra på sikt. Dessuten er skaden skjedd, og det blir bare selvpining av deg selv å måtte holde ut med at hun skal henge med han her "kompisen". Lenke til kommentar
Eddie1234 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Vel siden hun angrer skikkelig og hun sier det aldri skal skje igjen, så er det jo greit. Men hadde gitt klar beskjed om at hun må bli sterkere, med å si nei sånn at det ikke skjer igjen og hadde også ville fått tak i hvorfor det skjedde, om du skjønner. Hadde også tatt en prat med han sånn at han også vet hvor landet ligger. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Vel siden hun angrer skikkelig og hun sier det aldri skal skje igjen, så er det jo greit. Men hadde gitt klar beskjed om at hun må bli sterkere, med å si nei sånn at det ikke skjer igjen og hadde også ville fått tak i hvorfor det skjedde, om du skjønner. Hadde også tatt en prat med han sånn at han også vet hvor landet ligger. Hun angrer, så da er det "greit"? Å godta det vil heller gi en positiv oppmuntring til å være utro igjen, hun fikk jo ikke noe "straff" sist gang så lenge hun sa hun angret. Ingen dame er verdt å gå rundt usikker for. Er heller ingen god byggestein for et skikkelig forhold. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hun angrer, så da er det "greit"? Å godta det vil heller gi en positiv oppmuntring til å være utro igjen, hun fikk jo ikke noe "straff" sist gang så lenge hun sa hun angret. Ingen dame er verdt å gå rundt usikker for. Er heller ingen god byggestein for et skikkelig forhold. Ja, da er det greit. Vi er mennesker, og mennesker gjør feil. For det første var hun ikke utro og det er heller ikke "positiv oppmuntring" til henne. TS, vær i alle fall glad for at hun har samvittighet og fortalte deg det. En god del ville vel aldri nevnt "bagateller" som det Ikke relatert til din kommentar, men den "en gang utro, alltid utro" er grunnleggende logisk feil. At man har vært utro én gang betyr ikke at man kommer til å være utro flere ganger. Kanskje man innser at dette er noe man aldri vil gjøre igjen, og forsøker dermed å unngå slike situasjoner hvor utroskap er mer sannsynlig(kjøttmarkeder på byen, syden, dansegulv med høy "temperatur" etc.). Ironisk nok kan tankegangen ovenfor lede til selvoppfyllende profeti rett og slett for du tror at det kommer til å skje mer. 1 Lenke til kommentar
anonym12567 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 saken er ikke den at det skjedde så mye farlig. Er mer at det på en måte er en "gnist" mellom dem. Men hun er klar på at de ikke passer sammen, og at hun aldri kunne vært sammen med dem. Likevel har hun sagt at de hadde den "veldig koselige" natten sammen ifjor, der det skjedde mye men de hadde ikke sex. De har ikke truffet hverandre mange ganger, kanskje 4 ganger i år bare, men har inntrykk av at det ligger noe der når de treffer hverandre. men får vel se hvordan det går når jeg kommer hjem og vi har ferie sammen, kommer ikke til å ta noe avgjørelse på telefon uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Ja, da er det greit. Vi er mennesker, og mennesker gjør feil. For det første var hun ikke utro og det er heller ikke "positiv oppmuntring" til henne. Mennesker gjør feil, absolutt, men hvem er det da som skal sitte i stikka når noen gjør feil, den som har gjort noe galt, eller den som "ugjerningen" ble utført mot (i dette tilfellet TS)? I dette tilfellet har dama vært utro (med en feil?) og slapp unna med å si "beklager", igjen sitter TS med katta i sekken som må holde ut med et kvinnfolk han ikke vett om han kan stole på lenger. Jeg hadde heller sett ingen grunn til at min eks skulle ha ligget å kost med en annen, om de aldri hadde hatt så mye klær på seg og munnbind. Og jeg vett godt at hun hadde aldri akseptert at jeg hadde gjort det samme med en annen jente. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 ikke dropp henne pga dette. Jeg tror ikke jeg ville gjort det. Tillit må gå begge veier. Hun har såklart kvalifisert seg til at du kan stole mindre på henne. Men alle gjør feil. Om ho bare har kysset han så er det slikt som fort kan skje,. Om ho derimot har hoppet til køys med han, så kvitt deg med henne fort som faen 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Mennesker gjør feil, absolutt, men hvem er det da som skal sitte i stikka når noen gjør feil, den som har gjort noe galt, eller den som "ugjerningen" ble utført mot (i dette tilfellet TS)? I dette tilfellet har dama vært utro (med en feil?) og slapp unna med å si "beklager", igjen sitter TS med katta i sekken som må holde ut med et kvinnfolk han ikke vett om han kan stole på lenger. Jeg bare tenker at man ikke nødvendigvis er et dårlig menneske selv om sånne ting skjer. Dette skjedde én gang, men mesteparten av tiden er hun vel en snill jente. Hvis ikke er det vel greit å finne seg en ny dame Lenke til kommentar
Woman Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Dette blir min subjektive mening, da det ikke finnes et fasitsvar på hverken om dette var utroskap, eller hva man skal gjøre med saken. Jeg er av den oppfatning av mennesker ikke er helt 100% monogame, uansett. Vi føler oss tiltrukket av andre mennesker hele tiden, og føler en slags gnist med andre mennesker enkelt. Og det er noe som nødvendigvis ikke endrer seg når man er i et forhold. Men hva man gjør med denne gnisten, og om man velger å fysisk handle etter hva man kjenner og føler når man er i et forhold, er det som er, etter min mening, det viktigste poenget. Her har madammen din tydeligvis følt denne gnisten og handlet etter det, på en slik måte som hun visste at ville såre deg og potensielt ødelegge forholdet deres. Man er kanskje ikke i stand til å styre følelsene og tiltrekningen til andre mennesker, men man er i stand til å styre handlingene. Og her mener jeg at dama har gjort en forferdelig feil, som i mitt forhold, ville vært utilgivelig. Jeg kaller dette utroskap, og utroskap er etter min mening en dealbreaker for et forhold. Men bare du vet hva du kan gjøre i denne situasjonen. Du må følge hjertet og hodet ditt. Har du sterke følelser for denne jenta, og du tror at det vil fungerer for dere, kjør på. Du har ingenting å tape. Føler du at hun ikke fortjener deg etter det hun har gjort, vel da gir du opp forholdet. Det er ditt valg. Lenke til kommentar
SWQ Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Til dere som sier at hun ikke var utro; hadde det vært OK om jeg koste litt med dama deres, bare klå litt osv? 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Ikke OK, men jeg hadde ikke latt et slikt engangstilfelle ødelegge et ellers bra forhold. Folk er forskjellig og har forskjellige grenser, jeg mener at hun ikke har vært utro, i hvertfall ikke veldig utro. Lenke til kommentar
SWQ Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Ikke OK, men jeg hadde ikke latt et slikt engangstilfelle ødelegge et ellers bra forhold. Folk er forskjellig og har forskjellige grenser, jeg mener at hun ikke har vært utro, i hvertfall ikke veldig utro. Ikke veldig utro, men bare litt? Vel, hadde jeg vært TS så hadde ikke jeg latt noe slikt ødelegge et godt forhold. Hadde tatt en skikkelig alvorsprat med dama. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jepp, bare litt utro. Det høres idiotisk, men jeg fant ikke en bedre beskrivelse i farten. Poenget er at jeg, som du, ikke ville latt et slikt engangstilfelle ødelegge et godt forhold. Men ville selvsagt snakket med damen. Det at hun sa ifra selv samme kvelden og angrer teller mye, synes jeg. Lenke til kommentar
Filterløs Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 TS....jeg forstår at følelsene har tatt over hodet ditt og at du da for tiden er blottet for logisk tankegang men herregud mann. Hvis du ser igjennom det du selv har skrevet er det for meg så jævla opplagt at kjæresten din IKKE snakker sant. Du sier du vet om hun lyver men det er bare sprøyt da du ikke kjenner en person godt nok til å være sikker på det etter 3 måneder. Alt hun har sagt ser ut til å ha vært pyntet på nok til at det AKKURAT er på grensa til å ikke være fysisk utro.Jeg tolker det som VELDIG sannsynlig at kjæresten din dessverre har vært mye slemmere enn hva hun vil innrømme, men samvittigheten hennes følte hun måtte si noe og gikk for en halvløsning for å lette på sin egen samvittighet men samtidig ha en sjans til å beholde deg. Hva du skal gjøre er det kun du som kan finne ut av selv, men jeg hadde droppa henne. Når slikt skjer etter 3 måneder som er ALT for tidlig i et forhold som på denne tiden skal være fullstendig rosenrødt er oddsa VELDIG imot dere. 1 Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Jeg er helt enig med Filter; dette lukter utro lang vei, dessverre. Hun har nok gjort adskillig mer enn hva du og hun liker å innrømme. Endret 28. juni 2012 av Mannetøs Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Til dere som sier at hun ikke var utro; hadde det vært OK om jeg koste litt med dama deres, bare klå litt osv? jeg hadde ikke latt det gå ut over henne.. Men du hadde nok fått deg en omgang grisebank som du aldri ville ha glemt, om jeg viste hvem du var... Det er helt sikkert!! Lenke til kommentar
SWQ Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Til dere som sier at hun ikke var utro; hadde det vært OK om jeg koste litt med dama deres, bare klå litt osv? jeg hadde ikke latt det gå ut over henne.. Men du hadde nok fått deg en omgang grisebank som du aldri ville ha glemt, om jeg viste hvem du var... Det er helt sikkert!! Hva om jeg er større og sterkere enn deg, og kan slåss? Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 30. juni 2012 Del Skrevet 30. juni 2012 Dette er en shit-test. Hun kommer ikke til å respektere deg om du ikke dumper henne. Hun kommer ikke til å få opp interessen for deg igjen, den har allerede nådd et bunnivå, at hun angrer forbigående, betyr bare at hun ikke har en ny mann linet opp med en gang. Du kan bare glemme dama, kast henne på huet og ræva ut av livet ditt, finn deg ei ny dame, ikke gjenta de dumme tingene du har gjort mot denne dama. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå