RyanGiggs11 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hei! Jeg har nylig anskaffet meg en Peugeot 607, og lurer veldig på hvordan jeg kan bygge inn en Sub/subwoofer/anlegg eller hva man skal kalle det. Noe som øker musikkopplevelsen ihvertfall. Men på innsiden ser den slik ut: http://bildr.no/view/1214309, så jeg vet ikke helt hvordan man skal gå fram, og fant lite informasjon på nett/youtube. Noen som kan hjelpe? Er helt ny på alt som har med dette å gjøre, så om noen orker å ta seg tid til å hjelpe så hadde det vært supert! Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 må si den så veldig elegant ut inni! ville være synd å måtte bytte ut noe her for en uoriginal spiller. først og fremst lurer jeg litt på om den har likheten med 207 at den ikke har noe spesielt hull i torpedoveggen, men bare støpte gjennomganger for originale kabler. det gjør det vanskelig å trekke strømkabler uten å bore hull direkte gjennom torpedoveggen. om du evt er villig til dette så skal det da ikke være noe problem i det hele tatt! det som skal være mulig er en Mosconi Gladen ONE serie forsterker, så da starter du med frontsett og høyttalere forran i bilen, kan fort få grei bass der og med et riktig frontsett med bra forsterker. så vidt jeg har forstått er dette en plug'n play forsterker som følger med en kabel som lar deg koble deg direkte på en originalspiller via ISOen. med noen rca splittere skal du ikke se bort ifra at du både får nok til både den forsterkeren og til en evt monoblokk som bærer på en sub. (mer info om forsterkeren) som frontsett så ser jo disse høyttalerne ut til å ha blitt en hit blant folket, flott frontsett! sjekk selvfølgelig størrelsen på originalhøyttalere og dybden du kan ha for at de nye høyttalerne ikke verken blir for store eller for små, og ikke hindrer vinduet i å kunne senkes og heises. du har helt sikkert noen høyttalere i dørene bak også, men prioriter forran om dette virker for dyrt, da kan det fort også være noe mer økonomisk å kjøpe en 2 kanaler framfor en 4 kanaler. men om du skulle ønske høyttalere bak, tror jeg de er coaxale, og ville selv gått for noe ala disse, som er ganske givende, nok en gang, sjekk størrelser! da du nå sikkert vil ha litt trykk gående i bilen din av det dypere slag, vil du kanskje ikke trenge mer enn denne? og om det virker litt smått, så kan du jo gå opp noen tommer til denne, drevet av denne i 2 ohm kobling, lager du egen kasse tilpasset dette elementet skal du være veldig godt i gang! du har sagt lite om budsjett, så jeg slenger egentlig bare ut noe som kan jobbe greit sammen! Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Et fantastisk svar, tusen takk! Jeg tenker nok at det ikke skal bli for dyrt, så gjerne en totalpris på 5000? Uten at jeg vet hva som er så vanlig å bruke.. "først og fremst lurer jeg litt på om den har likheten med 207 at den ikke har noe spesielt hull i torpedoveggen, men bare støpte gjennomganger for originale kabler. det gjør det vanskelig å trekke strømkabler uten å bore hull direkte gjennom torpedoveggen. om du evt er villig til dette så skal det da ikke være noe problem i det hele tatt" - Hvor er alt dette? Hvordan går jeg frem? Lenke til kommentar
M@thias Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg har ikke spesielt mye peiling på bilstereo, men jeg syntes dette er et ganske bra forslag Spiller Høyttalere - Disse finnes i de fleste størelser. Subwoofer med forsterker Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg har ikke spesielt mye peiling på bilstereo, men jeg syntes dette er et ganske bra forslag Spiller Høyttalere - Disse finnes i de fleste størelser. Subwoofer med forsterker Ser bra ut! Men jeg trenger fortsatt hjelp til å vite om dette vil passe i min bil, og hvordan jeg eventuelt kan ordne det.. Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg har ikke spesielt mye peiling på bilstereo, men jeg syntes dette er et ganske bra forslag Spiller Høyttalere - Disse finnes i de fleste størelser. Subwoofer med forsterker nei, nei og atter nei... spilleren som allerede sitter i bilen er en originalspiller, tilpasset den bilen i unik stil. du vil ikke bytte ut dette for en uoriginal spiller om dette fort bare vil koste deg mer for at bilen skal se ut som et lappeteppe. langt mer stil i en originalspiller og nydelig lyd i hele bilen! ta å behold spilleren din, det vil bare bli dyrt for ny spiller, og nye deler så den nye spilleren skal passe. høyttalerne som er referert til her er coaxale høyttalere, styr unna de om du kan, og sett heller inn et bra komponentsett med delefilter, gir langt klarere lyd og varer mye lengre. det at jeg anbefalte coaxale høyttalere bak er fordi jeg er ganske sikker på at det er det som brukes i peugeot bak, i stedet for komponentsett. og tviler på at du vil kutte plass til tweetere i bakdørene. bilen så ut til å være en pen bil av seg, så prøv å hold det så originalt som mulig, du vil få langt mer igjen for det om du skulle selge den en gang! må si at jeg ikke kjenner stort til den subben eller merket, men etter prisen vil jeg ikke si at det er stort å satse på. du kan fort få langt mer ut av et enkelt element med separat forsterker enn den der kassa med 2 i. torpedoveggen er skilleveggen som er mellom beina til sjåføren og motoren. det er ofte her kabler blir dratt gjennom. eventuelt på passasjersiden, men det kommer an på hvilken side batteriet står på. hvis du skulle måtte til med drillen, sørg for at der du borer gjennom ikke treffer noe på andre siden, det er så synd å få batterisyre over hele motoren, eller om du kapper en viktig ledning. Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg har ikke spesielt mye peiling på bilstereo, men jeg syntes dette er et ganske bra forslag Spiller Høyttalere - Disse finnes i de fleste størelser. Subwoofer med forsterker nei, nei og atter nei... spilleren som allerede sitter i bilen er en originalspiller, tilpasset den bilen i unik stil. du vil ikke bytte ut dette for en uoriginal spiller om dette fort bare vil koste deg mer for at bilen skal se ut som et lappeteppe. langt mer stil i en originalspiller og nydelig lyd i hele bilen! ta å behold spilleren din, det vil bare bli dyrt for ny spiller, og nye deler så den nye spilleren skal passe. høyttalerne som er referert til her er coaxale høyttalere, styr unna de om du kan, og sett heller inn et bra komponentsett med delefilter, gir langt klarere lyd og varer mye lengre. det at jeg anbefalte coaxale høyttalere bak er fordi jeg er ganske sikker på at det er det som brukes i peugeot bak, i stedet for komponentsett. og tviler på at du vil kutte plass til tweetere i bakdørene. bilen så ut til å være en pen bil av seg, så prøv å hold det så originalt som mulig, du vil få langt mer igjen for det om du skulle selge den en gang! må si at jeg ikke kjenner stort til den subben eller merket, men etter prisen vil jeg ikke si at det er stort å satse på. du kan fort få langt mer ut av et enkelt element med separat forsterker enn den der kassa med 2 i. torpedoveggen er skilleveggen som er mellom beina til sjåføren og motoren. det er ofte her kabler blir dratt gjennom. eventuelt på passasjersiden, men det kommer an på hvilken side batteriet står på. hvis du skulle måtte til med drillen, sørg for at der du borer gjennom ikke treffer noe på andre siden, det er så synd å få batterisyre over hele motoren, eller om du kapper en viktig ledning. Hei igjen, og takk for at du tar deg tid til såpass gode og lange svar. Denne spilleren det er snakk om, er det mulig at jeg har den i baggasjerommet? Der har jeg nemlig en beholder jeg kan legge opptil 6 CD-plater i, som jeg kan spille av fremme i bilen.. Problemet her er at jeg har prøvd å brent et par plater, men det har ikke fungert. Hva kan problemet være? De samme CD-ene funker i mammas bil, som har CD-spiller framme ved siden av førersete. Hva er det tilslutt du vil anbefale da Suit-up? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Da har du en såkalt cd-veksler, og den du har tar da tydligvis ikke brente cd`r, ihverfall ikke i mp3 format. Jeg er ganske sikker på at det finnes en ovegang å få kjøpt, slik at du kan erstatte cd-veksleren med en aux kontakt, slik at du kan spille av musikk fra mp3 spiller eller mobiltelefon osv Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Da har du en såkalt cd-veksler, og den du har tar da tydligvis ikke brente cd`r, ihverfall ikke i mp3 format. Jeg er ganske sikker på at det finnes en ovegang å få kjøpt, slik at du kan erstatte cd-veksleren med en aux kontakt, slik at du kan spille av musikk fra mp3 spiller eller mobiltelefon osv Hmm, ok.. Er det mulig å få linket til noe sånt? Jeg har som sagt ingen peiling, og skjønner ikke helt hva som skal hvor osv.. "Erstatte cd-veksleren med en aux-kontakt", høres interessant ut, selv om jeg ikke forstår hvordan dette skal gjøres.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Hvilken årsmodell er denne bilen da? Og hvilken type spiller har den, RD4? Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Hvilken årsmodell er denne bilen da? Og hvilken type spiller har den, RD4? 2001-modell. Det vet jeg ikke på stående fot, og har ikke bilen her for øyeblikket.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Da vil jeg tro denne skal passe: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/193_531/products_id/2859 så får du både aux, usb, og SD, men hør med han for sikkerhetsskyld Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Da vil jeg tro denne skal passe: http://transmedia.my...roducts_id/2859 så får du både aux, usb, og SD, men hør med han for sikkerhetsskyld Og hvor skal denne plasseres? Bake eller framme? Er forresten denne som ligger i baggasjerommet på venstre side: Link.. Tusen takk for all hjelp hittil! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Den plasseres fremme i bilen, kobles til bak på spilleren i steden for cd-veksler kontakten Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Den plasseres fremme i bilen, kobles til bak på spilleren i steden for cd-veksler kontakten Vil det si at jeg kan, uten å ødelegge interiøret, fjerne den delen foran spilleren fremme og bare skifte? Og da vil ikke CD-veksleren bake fungere lengre om jeg forstår det rett? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Den plasseres fremme i bilen, kobles til bak på spilleren i steden for cd-veksler kontakten Vil det si at jeg kan, uten å ødelegge interiøret, fjerne den delen foran spilleren fremme og bare skifte? Og da vil ikke CD-veksleren bake fungere lengre om jeg forstår det rett? Det er riktig Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 29. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2012 Den plasseres fremme i bilen, kobles til bak på spilleren i steden for cd-veksler kontakten Vil det si at jeg kan, uten å ødelegge interiøret, fjerne den delen foran spilleren fremme og bare skifte? Og da vil ikke CD-veksleren bake fungere lengre om jeg forstår det rett? Det er riktig Noen spesiell måte dette må utføres på og utstyr som trengs? Er som sagt min første bil, og har yderst liten peiling på hva jeg driver med.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Skal være plug`n play dette Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 3. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2012 Skal være plug`n play dette Nå har jeg hatt bilen i hende igjen og sjekket ut dette. Men kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal lirke av dekslet på radioen uten å ødelegge.. Noen tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Ikke den mest vanlige bilen dette... Du kan jo prøve å ringe et Pug-verksted - dersom de er litt greie, kan de fortelle deg hvordan du skal gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå