Gå til innhold

2x atx psu-mod i AOpen big tower ?

Anbefalte innlegg

Hei,

har et ribba AOpen big tower som samler støv - "storebroren" til gamle hx45, og 2 stk. Dell atx-psu'er à 230 watt:

- er det mulig å koble disse på noe vis ( har loddebolt :) + tinn ), og få brukbart resultat ?

Har nytt Abit IT7max2 v2.0 inkl. media xp-pro/brenner/ dvd, P4b 2.4 div. ram og hdd-er - trist at tårnet bare står tomt, men har aldri prøvd å koble 2 psu-er.

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja du tar "PS-On pinnen fra den en hk kablen og lasker den til

"PS-On" på den andre hk kabelen . Da vil psu nr2 slå seg på

når du slår på pc'n .

Ikke lask hele greia da kan du få problemer.

OK, stoler fullt på deg, men hva sier du om "link-tekst":

> Noen billige strømforsyninger har ganske enkelt koblet sammen pin 8 (Power-Good) med en av +5V pinnen på hovedkortkontakten. Hovedkortet får da spenning fra du skrur på strømforsyingen og vil i oppstartsfasen mate hovedkortet med ustabilisert spenning som kan ødelegge komponenter. <

...er det sjangs for at jeg skroter hele PC'n ( beste systemet jeg har hatt til nå ) hvis pin 8 er kobla til en av +5v-pinnene på hk ?

.

Lenke til kommentar
Ja du tar "PS-On pinnen fra den en hk kablen og lasker den til

"PS-On" på den andre hk kabelen . Da vil psu nr2 slå seg på

når du slår på pc'n .

Ikke lask hele greia da kan du få problemer.

OK, stoler fullt på deg, men hva sier du om "link-tekst":

> Noen billige strømforsyninger har ganske enkelt koblet sammen pin 8 (Power-Good) med en av +5V pinnen på hovedkortkontakten. Hovedkortet får da spenning fra du skrur på strømforsyingen og vil i oppstartsfasen mate hovedkortet med ustabilisert spenning som kan ødelegge komponenter. <

...er det sjangs for at jeg skroter hele PC'n ( beste systemet jeg har hatt til nå ) hvis pin 8 er kobla til en av +5v-pinnene på hk ?

.

Bruk den psu'n du har nå som hoved psu , det eneste du skal med den andre er og aktivere den slik at det kommer strømm på drevkontaktene..

(til dette skal du bare trenge en lask)

Går ut fra at det er drev kontaktene du skal bruke på psu nr2 ?

Lenke til kommentar

Gjerne det. Hvor mange watt "suger" en dvd/brenner etc. evt. hvor på drevet leser jeg for å se hva enheten krever/ forbruker av strøm ?

Poenget er billig strøm nok til mange enheter.

230 watt er lite til å kjøre stabilt med mange drev + hdd'er, og siden jeg har 2 eksakt like psu'er: vil en slik enkel "laske-mod" være maksimal utnyttelse av de, evt. kreves fag-kompetanse for å oppnå det ?

.

Lenke til kommentar

Gjerne det. Hvor mange watt "suger" en dvd/brenner etc. evt. hvor på drevet leser jeg for å se hva enheten krever/ forbruker av strøm ?

Poenget er billig strøm nok til mange enheter.

230 watt er lite til å kjøre stabilt med mange drev + hdd'er, og siden jeg har 2 eksakt like psu'er: vil en slik enkel "laske-mod" være maksimal utnyttelse av de, evt. kreves fag-kompetanse for å oppnå det ?

.

Link til en som ble fornøyd

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...3932&highlight=

Og ja det blir optimalt .

Lenke til kommentar
Og ja det blir optimalt .

OK, skal først ut på kombi sopptur med øl før jeg lasker ( han brukte t.o.m. helt forskjellige psu'er, og da burde det være peace-of-cake og få to helt like til å funke ) - tilbakemelding med schwung følger senere :D

Så langt, hjertelig takk for hjelp ! :woot:

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...