Gå til innhold

BK: Blomster langs Lågen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

V3 så absolutt;)

Takker :) Interessant å høre. Synes selv V3 var skikkelig dårlig bl.a. pga. av bakgrunn ( Kan jo hende du synes det og, har jo ikke sagt noe om bildet ) ;) . Visste ikke om det gikk an å gjøre noe med det og gjorde det motsatte av det naturlige, kjørte den opp. Litt sær som jeg er liker jeg V1, men ikke de andre.

Om en måned eller to så ser jeg kanskje at jeg har vært på jordet.... sånn går no dagan.... .. :)

Takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
V3 så absolutt;)
Takker :) Interessant å høre. Synes selv V3 var skikkelig dårlig bl.a. pga. av bakgrunn ( Kan jo hende du synes det og, har jo ikke sagt noe om bildet ) ;) . Visste ikke om det gikk an å gjøre noe med det og gjorde det motsatte av det naturlige, kjørte den opp. Litt sær som jeg er liker jeg V1, men ikke de andre.Om en måned eller to så ser jeg kanskje at jeg har vært på jordet.... sånn går no dagan.... .. :)Takk for tilbakemelding :)

 

Grunnen min er att v1 og v2 bærer preg av noe overbehandling,eller hva de "flekkene" er;)

Lenke til kommentar
V3 så absolutt;)
Takker :) Interessant å høre. Synes selv V3 var skikkelig dårlig bl.a. pga. av bakgrunn ( Kan jo hende du synes det og, har jo ikke sagt noe om bildet ) ;) . Visste ikke om det gikk an å gjøre noe med det og gjorde det motsatte av det naturlige, kjørte den opp. Litt sær som jeg er liker jeg V1, men ikke de andre.Om en måned eller to så ser jeg kanskje at jeg har vært på jordet.... sånn går no dagan.... .. :)Takk for tilbakemelding :)

 

Grunnen min er att v1 og v2 bærer preg av noe overbehandling,eller hva de "flekkene" er;)

Tusen takk igjen :) Tar det til meg :) Tror flekkene er at bildet er tatt mot vannet, speiling av skyer, samt noen vanndråper. Ser at bildet er alfor mørkt i øvre venstre hjørne... og bildet er ikke harmonisk....

Endrer litt syn allerede,,,, og har lært mye....men tar nok lang tid før teknikker og annet er på plass :)

Supert med tilbakemelding, takk! :thumbup:

Lenke til kommentar

V3 ble best,tenkte litt på om kamera dtt har som min Nikon D90 en innstiling i display som viser om det der er høylys etter en har tatt bilde,det står da og blinker i dei områdene som som der er høylys,verd og undersøke,tok en stund får eg oppdaget at denne muligheten var i D90.

Virker ikke som det er noe høylys i bildene her,muligens noe hardt lys som ikke er det samme.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

V3 ble best,tenkte litt på om kamera dtt har som min Nikon D90 en innstiling i display som viser om det der er høylys etter en har tatt bilde,det står da og blinker i dei områdene som som der er høylys,verd og undersøke,tok en stund får eg oppdaget at denne muligheten var i D90.

Virker ikke som det er noe høylys i bildene her,muligens noe hardt lys som ikke er det samme.

Takk:) Var hvitt felt i vannet, noe jeg klippet bort. Skjønner du lurer.

Når jeg sjekket kameraer NikonD5100/ Canon EOS600 så sto det på at Nikon hadde høylysfunksjoner, men så ikke det hos Canon. Nå er jeg en som leser bruksanvisninger, opp til flere ganger, samt tester og "leker" med kamera, har ikke oppdaget noen høylysfunksjon - men kan være uoppdaget :)

 

Rotete og ustrukturert fra meg her, men det dukker opp masse nyttig informasjon, så aldri så galt, godt for noe. :) Tusen takk for tips :)))

 

enig med de andre, v3, tips mod højlys er, blendekompesation som jeg bruker i solskin -1blende som regel , må prøve dig frem :)

Tusen takk for tips, tar det med meg :))) Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar

v3 for meg... v1 og v2 er fulle i fargestøy som må komme av overbehandling... fargene sprekker. høylys kan vel betegnes som områder utbrendte uten detaljer i det hele tatt... kan ikke se noe slikt her. beste måten å få kontroll over høylys er vel å lære seg å lese histogrammet ( som du får fram på kamera skjermen ) når søylen klatrer på høyre vegg har du utbrendte områder, når søylen klatrer på venstre vegg har du undereksponerte områder. som leifholm sier så er eksponeringskompensasjon tingen å bruke for å finjustere eksponeringen, spessiellt da i de halvautomatiske programmene ( blenderprioritert og lukkerprioritert )

Lenke til kommentar

v3 for meg... v1 og v2 er fulle i fargestøy som må komme av overbehandling... fargene sprekker. høylys kan vel betegnes som områder utbrendte uten detaljer i det hele tatt... kan ikke se noe slikt her. beste måten å få kontroll over høylys er vel å lære seg å lese histogrammet ( som du får fram på kamera skjermen ) når søylen klatrer på høyre vegg har du utbrendte områder, når søylen klatrer på venstre vegg har du undereksponerte områder. som leifholm sier så er eksponeringskompensasjon tingen å bruke for å finjustere eksponeringen, spessiellt da i de halvautomatiske programmene ( blenderprioritert og lukkerprioritert )

Takk :) Går den "harde veien" og bruker manuelt. Virker sikkert helt ustrukturert alt jeg gjør her, men bruker mye tid, og strukturen kommer forhåpentligvis i gjentagelsene :)

Har stor glede av alt sammen. Stor glede av å se på dine flotte bilder også :)

Tusen, tusen takk for nyttige tips :)))

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar

Flott komponert! Den naturlige V3 er nok det beste bildet her ja... ;)

4'er! :)

Tusen takk! Er nok meg mot resten her da ;-) . Prøver å finne ut hvorfor, ser jo at V1 er helt feil.

Farger betyr mye for meg, og det er nok bare de som her interessert meg akkurat her. Må være de varme gule fargene, mot den ødelagte bakgrunn - kontrastene i det vakre mot det stygge :)))

Takk så mye for kommentar, og 4'er :))

Lenke til kommentar

Jeg liker veldig godt v3 her - et friskt og flott sommerbilde, pluss for alle de fine dråpene og for gode farger. :) I mine øyne er bakgrunnen kjempefin, med himmelen som speiler seg i vannet og får blomstene til å tre fint frem. Kan hende de mørke skyggene blir litt dominerende, men det er jo også en del av refleksjonen i vannet og gir egentlig bare en særegen stemning tilbildet. :)

Lenke til kommentar

Jeg liker veldig godt v3 her - et friskt og flott sommerbilde, pluss for alle de fine dråpene og for gode farger. :) I mine øyne er bakgrunnen kjempefin, med himmelen som speiler seg i vannet og får blomstene til å tre fint frem. Kan hende de mørke skyggene blir litt dominerende, men det er jo også en del av refleksjonen i vannet og gir egentlig bare en særegen stemning tilbildet. :)

Tusen takk for hygggelig og utfyllende kommentar :) :)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...