Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tørr ikke snakke med jenter

Anbefalte innlegg

Okei, dette er et ganske flaut tema for meg. Har hatt noe på gang med en jente en eller annen gang kan du si, vi likte hverandre, men jeg tørte ikke snakke med hun så det har egentlig sluttet ganske lenge siden, men jeg liker henne forsatt. Uansett, så er ikke hun problemet. Jeg går i 10 klasse etter sommeren, ser helt grei ut, bruker fine klær, har skjegg, og de fleste tror jeg er eldre, men jeg tør ikke snakke med jenter..

Jeg har to venninner, på en måte kan du si, får alltid klem når jeg ser de, og flørter litt når jeg går forbi og sånt. Den ene er faktisk litt frekk og slår eller tar meg på rompe og ler, og de er ganske søte. Jeg chatter noen få ganger med dem, men som regel tørr jeg heller ikke det. De er de eneste jeg snakker med egentlig, og hvis jeg snakker med de så går jeg bort etter en stund fordi jeg blir flau, og jeg aner ikke hvorfor. Andre jenter som jeg kjenner, sier noen ganger navnet mitt og smiler, men jeg bare smiler tilbake og så går jeg, fordi jeg er sikkert redd for å drite meg ut eller noe sånt. Tør ikke en gang å chatte med jenter.

Det var også en jente som pleide å si hei til meg og smile mye til meg, og tullet en gang om en venninne av henne til meg, men jeg har aldri sagt noe til henne av meg selv, selv om det så ut at hun likte meg.

Det jeg noen gang tenker på er tenk om jeg er så dum at jeg ikke innser det, og folk bare gjør narr av meg i stedenfor at de faktisk er snille og hilser på meg, fordi jeg er liksom den som aldri har hatt venninner eller kjæreste, så hvorfor skal de det? Er det noen som har hatt det sånn og kanskje har noe råd for meg? Rotete post, beklager :)Anonym poster: 36155ab57c7ad6ff97064cc2f298cc6f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du han brune i The Big Bang Theory?

EDIT: Tenkte å være litt hyse, men jeg klarte ikke å la det være :hmm:

Anyways, jeg tror du sliter litt med synet du har på damer. Det virker som at for deg er de hellige dyr (noen andre kan fortsette setningen, jeg fikk akkurat que til LoL)

Endret av Reap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første steg er å innrømme problemet, så du er allerede godt på vei. Du må bare innse at det ikke er noe å være redd for, og heller bli glad i jenter generelt (på en åpen måte, ikke bare inni deg). :)

Trøst deg med at jenter også føler det slik som deg av og til, og da kanskje de bare ventet på at du skulle si noe.

Det finnes deg jo flere tiltak for å komme over slikt. Har du prøvd flere metoder enn forumet? (Tenker litt på bøker, videoer/kurs, personer).

Og sånn ellers så hjelper det ofte å vite at det å drite seg ut ikke alltid er negativt. Da skiller man seg ut og det kan by på morsomme situasjoner, og det liker mange folk (inkludert jenter). Det kan hende din løsning er å måtte drite deg ut litt, sånn at du har erfaringen for å takle slikt :).

uTukt

Lenke til kommentar

Er enig med han lengre oppe som sier du har ett litt rart syn på jenter. Det er helt normalt i din alder, fordi du er midt i puberten, og ser mest sannsynelig på nesten enhver jente som en aktuell sexpartner eller kjæreste. Dette blir problematisk, lær deg heller å se på jenter som de vanlige menneskene de er, så vil du nok få flere jentevenner, og før du vet ordet av det popper kjæresten opp.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hva er det skumleste med å snakke med jenter?

Hva er det verste som kan skje?

Om du så skulle bli "avvist", ville det sagt mye om deg som person? Hadde de andre på skolen din synes du var en "taper" da?

Det virker litt som om du har draget på jentene, siden så mange tar kontakt med deg. Vanligvis er det motsatt

Lenke til kommentar

Jeg vet jo at det ikke er noe stress at de avviser meg eller noe sånt, men jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke tørr. Jeg tørr ikke komplimentere jenter en gang, si at de var søte eller noe sånt, og når jeg chatter med noen veninner, så vet jeg egentlig ikke hva jeg skal si, så da blir det alltid noe standard som "skjer" greia, og så var det slutt, og så blir det bare byttet om på hvem som starter. Hun ene spurte jo faktisk etter nummeret mitt, så nå har jeg hennes, men har ikke gjort noe med det liksom. Sendte bare tullemelding med navnet hennes og et hjerte en gang, men det var det. Har liksom ikke noe å snakke om, og jeg føler meg litt kleint da :S Anonym poster: 36155ab57c7ad6ff97064cc2f298cc6f

Lenke til kommentar

Start med boksing, du trenger maskulinitet.

Jeg har gått på kickboksing, sluttet noen måneder siden. Trener vekt og muskler nå, så tror neppe det hjelper mye akkurat :S Anonym poster: 36155ab57c7ad6ff97064cc2f298cc6f

Ok, daså. Men IMO. så merker jeg STOR forskjell på selvkontroll. Når du er godt trent er det lettere å kontrollere sitt eget kroppspråk og beherske seg selv.

Tips: Forsøk å kopier kroppspråk og væremåte til en du synes er DRITKUL. Unngå å kopier kompiser, fordi de vil forstå hva du gjør og da ser det bare rart ut. Bruk kunstpauser (du har all verdens tid), og vis at du har kontroll på situasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det virker som at for deg er de hellige dyr (noen andre kan fortsette setningen, jeg fikk akkurat que til LoL)

This.

Snakk om generelle ting, akkurat som du gjør med kompiser.

Lenke til kommentar

Jeg har fått inntrykk av at sider som facebook, decate, møteplassen, sukker og alt det der ødelegger mye av sjansene for gutter som ikke er av den innpåslitne typen (og masete) fordi det er så mange som nettopp ser på jenter som omtrent guder, og gjør nesten alt kun for at ho skal sende en setning med en smiley i.

Mange gutter er som fluer rundt en fersk hundebæsj, jeg har flere venninner som har bruker på decate, og de forteller hvor mange desperate brev de får der gutta forteller dem alt de vil høre, og bare snakker grovt sex-prat.

Lenke til kommentar

Hei igjen ! For å fortsette det jeg begynte på; Du må få vekk den holdningen ovenfor jenter om at de må behandles så mye annerledes enn du behandler dine guttevenner. Greit nok, noen er skjøre som glass, men du kan ikke gardere deg for det.

Start med å behandle dem som vanlige kompiser, som <IT-Henrik waits for nobody> sier. Da vil du kunne lære deg å oppføre deg mer normalt rundt dem, og etterhvert føle deg komfortabel samtidig.

Det er selvfølgelig litt annerledes om du er "gira" på ei jente som du vil være sammen med, da du ikke vil bli "friendzoned" og alt det der. Men det er et annet kapittel.

Ikke vær redd for å drite deg ut, du kan trøste deg med at du garantert kommer til å drite litt på draget før eller senere, men det er naturlig. Prøv å holde en kort samtale med det motsatte kjønn hver dag. Det trenger ikke å være et super-awesome tema, poenget er at du prater og lytter(<-viktig).

Du trenger heller ikke å tvinge deg selv til å prate om noe du er uinteressert i, da du blir gjennomskuet rimelig fort(du vet, de som bare jatter og er enige i alt du sier).

Prøv dette litt etter litt, og ting vil falle naturlig på plass. Det er jeg rimelig sikker på :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Av erfaring, så er det egentlig ikke så viktig hva man sier, bare man faktisk kan føre en samtale.

Jeg har snakka om dameproblemer og hvordan jeg ikke skal ha et forhold på lenge og likevel endte i senga med hun ;-)

Det faller tilbake på at jenter liker at gutter som er selvsikre.

Å være helt despo ovenfor jenter har jeg aldri prøvd, men så har det aldri vært vits heller.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe ekspert på området.

Men hvis du føler frykt med det å prøve å ta kontakt med jenter

så bør du muligens kontakte en psykolog for da kan det være noe underliggende som du ikke vet helt om selv.

Men det kan også være en fase du må igjennom

I puperteten og delvis i ungdomsårene så går man igjennom mange følelser som man helt ikke har kontroll

på og dette kan gjøre deg usikker.

Det kan også hjelpe dersom du har en vennine som er en veldig nær venn som du har kjent ett par år og snakke med henne om problemet.

Noen jenter er forståelsesfulle og gir gode råd.

Endret av Lodium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...