Gå til innhold

Macro Close Up Lenses

Anbefalte innlegg

Hei på dere :-)

Fungerer Macro Close Up Lenses i størrelse +1+2+4+10 som skrus på objektivet ved nærfotografering eller stjeler de mye lys ?...

Noen som har erfaring ?

Endret av GpF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De stjeler overhodet ikke lys, men reduserer nærgrensen for hvor tett på ditt objektiv kan fokusere på et motiv, noe som gjør at du kan miste litt lys når du går mot nærgrensa. Billige filtere gir deg svakere resultat, optisk sett. Canon 250D og 500D (close up filterene, ikke 500D kamerahuset) regnes som de beste closeup filtrene på markedet. Har 500D selv, monteret på en Sigma 150mm F2.8 makro for å komme enda tettere på enn 1:1. Filtre fungerer bra, men du får hva du betaler for her også.

Lenke til kommentar

Har 500D selv, monteret på en Sigma 150mm F2.8 makro for å komme enda tettere på enn 1:1.

Samme her... :)

Til å begynne med kjøpte jeg flere av de billige versjonene av CloseUp filtere - og lærte av egen testing og folket på forumet at den optiske kvaliteten er dårligere enn akseptabel... ;)

Men det er moro å prøve og erfare selv - når ting koster lite...

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Dette bilde har jeg tatt med + 10 Macro Close Up Lenses på et Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II. Synes jeg kan komme veldig nær motivet :-) Brukte også et Polarizing filter... :-)

post-277725-0-83158600-1340828448_thumb.jpg

Endret av GpF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...