SnK18 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) Hei! Jeg har tenkt å ta et PT-kurs i september og trenger generell studiekompetanse. Nå strøk jeg i nynorsk eksamen og trenger å ta det opp. Kan jeg gjøre dette før høsten? Og hvordan gjør jeg det? Hvor mye vil det koste? Trenger generell studiekompetanse for å ta det kurset, og er usikker på om jeg får ta det opp før kurset starter. Endret 25. juni 2012 av SnK18 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Du får kontre til høsten, ved vanlige studier så bruker du å få starte studiet dersom du kan vise til eksamenen er bestått før du går opp i eksamen på høgskule/universitet. (Dersom det er nok studieplasser til at du ikkje blir utkonkurrert på karakterer). Korleis dette blir med tanke på kurset ditt må du nesten sjekke opp sjølv. Uansett så bør du i fyrste omgong vurdere om du skal klage på karakteren. Du har ingenting å tape på å få besvarelsen vurdert ein gong til, kanskje har du flaks og får ein svak ståkarakter? Dersom du ikkje klager så bør du melde deg opp til ny eksamen så fort som mulig slik at du får oversikt over når du får avlegge den nye eksamenen. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Ville så avgjort klaget på karakteren. Få en begrunnelse på karakteren som er satt og argumenter så godt du kan for at du skal få stå. Du har ingenting å tape på dette som The Avatar sier. Lenke til kommentar
SnK18 Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Jepp, har tenkt å klage! Bør vel kanskje heller klage på karakteren for å prøve å få ståkarakter enn å klage på at det var mye bråk osv sånn at jeg kan ta den igjen? Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 ...du må ta opp igjen eksamen for å få studiekompetanse/vitnemål. Det er gratis, og du må ta den ved neste mulighet når skolen arrangerer. Det kan enten være til høsten eller vår, avhenger av din skole. Om du ikke møter opp mister du også st.punk karakteren i faget, og må ta faget som privatist. Lenke til kommentar
SnK18 Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) ...du må ta opp igjen eksamen for å få studiekompetanse/vitnemål. Det er gratis, og du må ta den ved neste mulighet når skolen arrangerer. Det kan enten være til høsten eller vår, avhenger av din skole. Om du ikke møter opp mister du også st.punk karakteren i faget, og må ta faget som privatist. Skolen min sier at jeg ikke kan ta det opp før sent... Desember... Og kurset starter i september.. Da betyr vel det at jeg ikke får tatt PT-kurset som jeg skulle ta da... Pga nynorsk som egentlig er et sykt unødvendig fag...Jeg som hadde gleda meg sykt til å ta PT kurs men istedenfor må jeg nok finne meg en kjedelig jobb til jeg kan ta det opp igjen.... Eller så får jeg håpe det beste og at jeg kan ta kurset på en eller annen måte. Krysser fingrene! Endret 26. juni 2012 av SnK18 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 (endret) Du kan vurdere AFPT da. Du får ikke studiepoeng ved å ta kurset der men det er god nok utdanning for å få jobb på treningssentre. Endret 26. juni 2012 av eleNef Lenke til kommentar
SnK18 Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Du kan vurdere AFPT da. Du får ikke studiepoeng ved å ta kurset der men det er god nok utdanning for å få jobb på treningssentre. Tusen takk! Blir nok dette jeg tar hvis jeg ikke får tatt kurset med active education. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå