poffy Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Som overskriften sier, så fungerer ikke pc en. Det er en asus eee1005 HA Får kommet inn i biosen hvor vi har prøvd å ordne litt og vi har også kommet inn ett annet sted hvor du kan gjennopprette systemet. Når vi prøver dette kommer det opp ofte to feil corupt image file og incompatibel system ett eller annet. Føre dette fikk vi endel blå skjermer opp. Det var feil i systemet og i it, men jeg fant alderi ut helt hvor eller fikk fikset dette. Hvordan skal biosen settes riktig ? Hva kan jeg gjøre her videre ? jeg kommer jo ikke inn noen sted omtrent å får sett elller ordnet noe. Windows kommer jeg heller ikke inn på selv i sikker modus. Kan noen hjelpe meg litt her ? Tusen takk Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 biosen har mange valg, og ofte en default knapp et sted som setter default verdier. Står rimelig greit hva det er, og ikke tukle med ting du ikke vet hva er. Imagefilen er vel gjenopprettelsen av systemet. Den kan ha blitt skadd, skadet harddisk eller partisjon...kanskje partisjonen er fjernet. Litt mer knotete å legge inn win uten dvd brenner, så du må kanskje ha den på service slik at de får fikset image til deg. Kan være reklamasjon. Lenke til kommentar
poffy Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 biosen har mange valg, og ofte en default knapp et sted som setter default verdier. Står rimelig greit hva det er, og ikke tukle med ting du ikke vet hva er. Imagefilen er vel gjenopprettelsen av systemet. Den kan ha blitt skadd, skadet harddisk eller partisjon...kanskje partisjonen er fjernet. Litt mer knotete å legge inn win uten dvd brenner, så du må kanskje ha den på service slik at de får fikset image til deg. Kan være reklamasjon. Har prøvd å sette den til default verdier, men det går ikke alikevel. Dette er en mini pc som er noen år gammel, så jeg tror at reklamasjonen er ute for å si det sånn. det er heller ikke min pc, men en jeg har fått lånt. knotete å legge inn win uten brenner ja, men jeg har gjort det før med en annen pc, men da fikk jeg jo liksom tilgang til win på en måte. Han jeg lånte den av hvet jeg hadde problemer med den når han skulle legge inn win på nytt føre jeg fikk låne den også. tusen takk ivertfall Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Du må jo eventuelt instalelre fra en usb pinne elelr bruke en ekstern dvd brenner. http://www.teknofil.no/artikler/slik_installerer_du_windows_7_fra_usb/100125 Normalt får man jo kjøpt eller tilsendt recoveryplater, aner ikke om du kan få tilsendt recovery usb pinne. Lenke til kommentar
poffy Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Tusen takk, men går det ann å innstalere win 7 når den har hatt win XP ? Har ikke noen sånn recovery pinne nei, men jeg har en exstern harddisk og en usb pinne på 8 GB, så jeg skal vel kansje greie å fikse det ? Tusen takk. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Burde vel gå, vet ikke hvor mye win 7 krever i forhold til xp. Lenke til kommentar
poffy Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Burde vel gå, vet ikke hvor mye win 7 krever i forhold til xp. Tusen takk. det går jo ann å skjekke. Da er det håp for pc en alikevel her da, hi,hi. Tusen takk så mye. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 I teorien kan du nok installere windows 7, men det kommer til å bli sirup. Lenke til kommentar
poffy Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 I teorien kan du nok installere windows 7, men det kommer til å bli sirup. Driver å leter rundt her om jeg finner en jeg kan laste ned å bruke på samme prinsippet som win 7 ivertfall her. Lenke til kommentar
poffy Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Sånn ligger det ann nå. Får å laste ned win, så må du jo ha lisens ting for at alt skal fungere greit. Jeg har dvd en med win xp, men får ikke lest hva lisens nummeret er bak på pc en. Men skal det ikke være andre steder hvor dette er lagret ? Jeg har en annen pc jeg kan bruke her med brenner og sånn, men hvis jeg putter i den dvd en med xp, så kjører jo den og da går jo ikke det på en måte hvordan kan jeg ordne dette ? tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå