Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Elendig ytelse etter 24 timer med idle uptime

Anbefalte innlegg

Heisann!

Først, takk for at dere orker lese dette, setter stor pris på hjelp da jeg har prøvd og feilsøket dette problemet, og finner ingen løsning.

Jeg har hatt min 'nye' stasjonære nå i sirka 1.5 år, jeg har ikke hatt noe problemer med den noen gang, hverken hardware eller software relatert, inntil nå. Det er ikke en king of the mountain rig, den er veldig midt på treet.

Problemet er, om jeg lar PC'en stå på idle i et døgn eller mer i strekk (f.eks om jeg legger meg, drar ut osv), neste dag så får jeg typ 10-15FPS i alle spill, og generell dårlig ytelse i alle spill, har sjekket prosessene som kjører, har sjekket temp. på alt og alt ser helt normalt ut.

Problemet forsvinner helt om jeg starter PC'en på nytt, da er den 100% fin og klar til bruk igjen, men siden PC'en min aldri har vært sånn, så tenkte jeg søke litt hjelp, om det kanskje var tegn på et større problem under panseret.

Siden det kanskje vil ha noe og si, så lister jeg hele PC'en min her

WIN7 64Bit SP1

Intel Core i5 760 @ 2.80 GHZ ( idle 48 temp, det er 25 grader i skyggen )

2GB GeForce GTX 460

4 GB DC DDR3 @ 668 MHZ

ASUSTeK P7P55D-E LX

1TB WDC Green

Håper jeg har inkludert så mye som jeg kan, om jeg gikk glipp av noe så inkluderer jeg det i neste post!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Jeg vil anta at noe reduserer ytelsen etter å ha stått på i x timer, sjekk f.eks strøminnstillinger og slikt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Joda, men usikker på om de ikke påvirker stasjonære også om det er satt til å gå ned i ytelse etter en gitt tid.

Aner ikke hva det kan være. Prosesser som kjører i bakgrunnen? Nedlastinger, antivirusskanner osv?

Kanskje den blir varm etter mange timer, og kjører ned ytelser. Jeg vet ikke. Det er jo feilrapporter i windows du kan sjekke.

Det hender også at win oppdateringer klusser ting til, kanskje neste oppdatering retter det opp igjen.

Lenke til kommentar

Joda, men usikker på om de ikke påvirker stasjonære også om det er satt til å gå ned i ytelse etter en gitt tid.

Aner ikke hva det kan være. Prosesser som kjører i bakgrunnen? Nedlastinger, antivirusskanner osv?

Kanskje den blir varm etter mange timer, og kjører ned ytelser. Jeg vet ikke. Det er jo feilrapporter i windows du kan sjekke.

Det hender også at win oppdateringer klusser ting til, kanskje neste oppdatering retter det opp igjen.

Setter pris på svar!

Ja, det har du rett i at det kan være en liten buggy update!

Har som sagt prøvd og sjekket prosesser(fra alle brukere), temperaturer, programmer som kjører f.eks antivirus og alt sånt, har ikke funnet noe.

Men siden jeg nettop har restartet pc'en så kan jeg ikke gjøre noe spesielt med mer testing akkurat nå :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En liten update til noe jeg TROR kan være tilfellet!

For et par minutter siden satt jeg og spilte et spill, og hadde 45 FPS i et spill jeg som regel har 60 stabilt uten problem i, virket som at FPS var "låst" til 45, og nekta kjøre.

Tenkte jeg skulle gjøre litt diagnostikk, og åpna Speccy + Skjermkort software for å se temperaturer, mens speccy loader opp hører jeg lyden "tverrer" seg og jeg mister all lyd, men PC'en går fortsatt, men var i låst posisjon.

Jeg slår av PC ved hjelp av strømforsyning, venter et par minutter og slår på igjen, PC starter helt fint uten problemer, men så merker jeg dette her på startmenyen:

wrxdl.jpg

"Lydtjenesten kjører ikke" - Det som er moro er at jeg har lyd, og det er ingen problemer med lyden sålangt jeg kan høre.

Det jeg har tenkt på som kan være et problem er at jeg bruker ofte og bytte HDMI kabel for å bytte til TV'en, og bruke lyden via HDMI til TV istedet for høytalere ( Noe som i seg selv ikke burde være et problem, men er det eneste jeg kan komme på i farta ).

Er det noen som har noen inlegg eller tips om dette her? Har stumpa meg litt allerede, vurderer en formatering :|

EDIT:

Etter en kjapp justering på volumkontrollen nede i tray, så er det røde krysset borte. Jeg forstår ingenting.

Endret av mAKKEH
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det høres vel ut som en konflikt med noe, kanskje en oppdatert driver hjelper om det finnes.

Jeg var borti et spill engang (fear) hvor spillet startet en internettlink som brannmuren stoppet slik at spillet krasjet. Da var det jo bråstopp, og ikke redusert ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...