Bruno Mars Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Tenkte å oppgradere lyden i bilen min. Budsjett er ca 2000,- Har følgende: Pioneer- headunit Tweeter (i døra, helt innerst ved speilene) 6,5" i frontdører 6x9 i baksete Alt utenom spilleren er originalt. Jeg satt lenge å tenkte på å lage basskasse bak. Men det tror jeg at jeg dropper. Så jeg tenkte at det beste er vel kanskje å kjøpe forsterker og komponentsett til frontdørene. Da får jeg jo nye tweets og høytalere foran. Enige? Kom gjerne med forslag. Tenkte f.eks på dette frontsettet. Spørsmål: - Har det noe for seg å kjøpe forsterker? - Hvis jeg kjøper en 4-kanals forsterker; kan jeg bruke den og spille "normalt" fra frontdørene og bruke 6x9'ene bak som en slags bass? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 6x9" i baksetet er vel ikke så bra, blir dumt for evt passasjerer, burde jo være i hatthylla, hehe..... Det komponentsettet er bra, og en forsterker gjør det enda bedre. Du kan godt kjøpe en 4 kanaler så du har til 6x9" også, og da gjerne kjøre lavpassfilter på dem Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Vet at 6x9 er litt ræva ja. Men er nå det som er der. Veldig sjeldent jeg har folk i baksete. Stort sett bare meg, og noen ganger en/ei til. Bilen er forøvrig en 2002 Hyundai Coupe GK. Men hvordan er det med kabling? Er det originale vanligvis ræva eller er det like bra? Fordi det er veldig vanskelig (for meg iallefall) å legge nye kabler ut til dørene. Klarer å legge til baksetet og styre bak spilleren og sånn, men til døra tror jeg ikke jeg greier selv. Sånn som det er nå så er en slags kontakt som settes i på innsiden av bilen, så går den via gummiforingen og så er det en ny kontakt på innsiden av døra igjen. Så jeg hadde da håpa på at forsterker kan kobles inn før kabel går til døra. Går dette bra? Eller bør jeg ha nye kabler? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 30. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2012 Anyone? Er ny høytaller- kabler VELDIG lurt, eller klarer jeg meg fint med de originale? Lenke til kommentar
Smestad Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Ikke helt sikker men hvis du klarer å finne kabelen som går igjennom døra til høytalerne, så burde du vel kunne klippe de og skjøte inni bilen slik at du ikke trenger å trekke igjennom døra, fordi det suger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå