Gå til innhold

Skurring i høytallerene

Anbefalte innlegg

Hei! Når jeg hører på musikk via pc'en inn i forsterkeren (som er i CD kanalen) så kan jeg spille så høyt jeg vil uten noen skurring.

Men når jeg spiller PS3, så er tv'en koblet til Phono kanalen og da skurrer den uansett volum! :s

Jeg har 2 like ledninger som jeg bruker for å høre på musikk via pc'en og tv'en, Så da kan det ikke være noe galt med ledningen? Har bytta flere ganger....

Når jeg hører via pc så stapper jeg jack'en inn i "Headphones" inngangen, og det samma med tv'en min fordi jeg ikke fikk noe lyd når jeg bruker en ledning med 4 jacker'er totalt, en hvit og rød i den ene, og hvit og rød på den andre...Har kanskje det no med saken å gjøre? Har ingen anelse jeg :s

Grunnen til at jeg ikke fikk lyd med en slik kabel (Tror jeg!) er fordi jeg har en gammel tv, men alikevel flatskjerm =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet her er at du bruker Phono inngangen på en lydkilde som normalt gir ifra seg 1,5 til 2V spenning på lydutgangen. En Phono inngang er laget for platespillere som sjelden overstiger 0,2 til 0,3 volt på utgangen.

Så det som skjer er at du overstyrer inngangen og resultatet blir skurring.

Du må nok koble deg til en annen inngang. Det er også stor risiko for å permant skade phono inngangen.

Lenke til kommentar

Problemet her er at du bruker Phono inngangen på en lydkilde som normalt gir ifra seg 1,5 til 2V spenning på lydutgangen. En Phono inngang er laget for platespillere som sjelden overstiger 0,2 til 0,3 volt på utgangen.

Så det som skjer er at du overstyrer inngangen og resultatet blir skurring.

Du må nok koble deg til en annen inngang. Det er også stor risiko for å permant skade phono inngangen.

Aahhhh...Har jeg sagt at jeg elsker deg? FAEN JEG ELSKER DEG <3 <3 <3 <3 <3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...