stiank1 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 har byttet clutch,reim,variatorkuler,stilt på forgasser, eksosanlegg(effektanlegg) ny dyse, clutchklokke.. skjønner ikke hva FF problemet er.. noen som kan ha en aning?? Videolink ligger under, fusker som bare det.. møkkalei av hele sykkelen snart. det er en speedfight 2, bikker straks 9000 KM. : Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 lager samme lyd som min gjør når den er kald, men jeg tipper at problemet ditt er der selv om du lar den varme seg opp Lenke til kommentar
stiank1 Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 nei. den er ok når jeg har holdt gassen inne i en stund,, men vil liksom ha full effekt i det jeg gir gass istede for å vente på at motoren skal bli varm.. hjelper egentlig ikke at den står på tomgang.. må gi gass Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg håper virkelig ikke at du ruser motoren på den måten hvis motoren er kald, og at scooteren har stått en stund uten å bli brukt? Det er normalt med litt småfusking når motoren er kald og at olje ikke har fått smurt motoren ordentlig. La scooteren stå i 3-4 minutter før du kjører av gårde, og gass bare litt en gang i blant. Du kjenner jo på eksosen når motoren er varm. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg hører jo helt hit at du har en: EKSOSLEKKASJE... Lenke til kommentar
stiank1 Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg håper virkelig ikke at du ruser motoren på den måten hvis motoren er kald, og at scooteren har stått en stund uten å bli brukt? Det er normalt med litt småfusking når motoren er kald og at olje ikke har fått smurt motoren ordentlig. La scooteren stå i 3-4 minutter før du kjører av gårde, og gass bare litt en gang i blant. Du kjenner jo på eksosen når motoren er varm. jeg bruker den hver dag, og dette skjer hver eneste gang. bruker mobil 1 sin totaktsolje. og 95blyfri bensin.. det er da veldig merkelig at jeg må vente til at motoren blir skikkelig varm, ettersom at kompiser av meg kan bare starte sykkelen uten å varme den opp.. tut og kjør. null stress.. har hørt at det kan være kondens i forgasser,dårlig stempel i sylinder osv osv.. Jeg hører jo helt hit at du har en: EKSOSLEKKASJE... Jeg har effektanlegg. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg har effektanlegg. Med eksoslekkasje ja Lenke til kommentar
stiank1 Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg har effektanlegg. Med eksoslekkasje ja hvor oppstår den da? må jeg ha ny pakning? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Mest sannsynlig mot utløpet på sylinderen. Er en enkel pakning å skifte om den er gåen. Og billig... Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Denne sperringen på kald motor som du opplever er pga den får for lite bensin når den er kald. Motoren trenger mer bensin/mindre luft når den er kald, ellers sperrer den. Men dette er da virkelig ikke noe å bry seg om? Det er helt vanlig at de sperrer litt på kald motor. Bare kjør av gårde forsiktig og kjør fint i noen minutter før du begynner å vri holk for alvor. Om du absolutt vil fikse det: Har du autochoke på scooteren? Eller manuell choke? Kjør et par km og skru ut tennpluggen, sjekk fargen på denne. Er elektroden ("tuppen" helt nederst på pluggen) svart/mørk brun får mopeden for mye bensin. Er den hvit/lys får den for lite bensin. Er den sjokoladebrun (stratosfarge) får den perfekt blanding. Lenke til kommentar
stiank1 Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Denne sperringen på kald motor som du opplever er pga den får for lite bensin når den er kald. Motoren trenger mer bensin/mindre luft når den er kald, ellers sperrer den. Men dette er da virkelig ikke noe å bry seg om? Det er helt vanlig at de sperrer litt på kald motor. Bare kjør av gårde forsiktig og kjør fint i noen minutter før du begynner å vri holk for alvor. Om du absolutt vil fikse det: Har du autochoke på scooteren? Eller manuell choke? Kjør et par km og skru ut tennpluggen, sjekk fargen på denne. Er elektroden ("tuppen" helt nederst på pluggen) svart/mørk brun får mopeden for mye bensin. Er den hvit/lys får den for lite bensin. Er den sjokoladebrun (stratosfarge) får den perfekt blanding. har autochoke, har byttet den allerede en gang, uten noe betydeligere resultat. glemte å nevne det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå