Manx Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 jeg har en P4 3.0 GHz PC800 cpu (socket 478) hvor jeg bruker viften som fulgte med, men jeg kjøpte sammtidig en Cooler Master CPU-Vifte som er dimensjonert til 3,2 GHz. Vil jeg få en merkbar effekt av dette hvis jeg bytter? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Boxed-viftene til P4 er veldig gode. Jeg tviler på at du vil få et bedre resultat med den viften. Eneste som muligens vil utgjøre forskjell er hvis du skifter til f. eks. en av Swiftech sine kongeribber eller går over til vannkjøling. Hva ligger tempen din på nå da? Du kan jo prøve deg fram med litt overklokking og se hvordan det påvirker temperaturen. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 tempen ligger på ca. 50 grader... Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Det er kjempefin temperatur det. Du kan jo se hvor mye den øker med en load på 100%. Ligger den rundt 60 grader eller lavere har den ingen hensikt å skifte CPU-vifte. Har du kabinettvifter? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 Jeg har et Chieftec Dragon DA-01BL-D kabinett hvor det sitter en vifte i døra, 2 x Enermax Kabinett Vifte 80x80x25mm og en Spire Kabinettvifte ColorBreeze Rød/Blå som det ikke er alt for mye effekt av (mest lys :wink: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå