Gå til innhold

BK: Rødnebbterne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott av ternen, litt midtplassert kansje? Er dette en rødnebbterne?

Den har ikke svarte tegninger på nebbet (spesifikt ytterst ), så da går jeg utifra det ...

Har nettopp lastet opp en V2 + V3, som tilsier det samme, i tillegg er makrellterna mye tyngre i bevegelsene, ikke så lynsjapp som sin tvilling . Sitter også høyere enn Rødnebbterna..og er lenger i bena .

Alt dette har jeg prøvd å observere..i tillegg kommer tegninger på vinger, men da gir jeg meg, fordi usikkerheten for alvor tar over...er rimelig sikker på at dette ER en Rødnebbterne .

Endret av TerjeSolheim
Lenke til kommentar

Flott av ternen, litt midtplassert kansje? Er dette en rødnebbterne?

Den har ikke svarte tegninger på nebbet (spesifikt ytterst ), så da går jeg utifra det ...

Har nettopp lastet opp en V2 + V3, som tilsier det samme, i tillegg er makrellterna mye tyngre i bevegelsene, ikke så lynsjapp som sin tvilling . Sitter også høyere enn Rødnebbterna..og er lenger i bena .

Alt dette har jeg prøvd å observere..i tillegg kommer tegninger på vinger, men da gir jeg meg, fordi usikkerheten for alvor tar over...er rimelig sikker på at dette ER en Rødnebbterne .

Fine bilder! Likte versjon 2 absolutt best!

Trur du har rett med tanke på artsbestemmelsen.

http://www.opplevnaturen.no/fugler/bestemmelse/153-forskjellmakrellogrodnebb.html

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...