sstyle Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Hei! Eg skal kjøpe meg ein ultrabook og har sett på Samsung 530U3C. Den kjem med dei to alternative harddiskane i emneteksten. Prisskilnaden er på nesten 1500 kr. Spørsmålet blir då om det er verdt å betale 1500kr ekstra for 128gb SSDen. Slik eg forstår det vil vel operativsystemet ligge på 16gb SSDen noko som vil føre til omlag same tidsbruk på oppstart av begge variantane. Om du har kjennskap til desse hybriddiskane, kom gjerne med innspel. Mvh SS Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Ren SSD disk gir selvsagt best ytelse, men det kommer jo ann på behov, skal man ha mye filmer og spill trenger man neppe å merke store forskjeller. Det er også viktig at det er sata 600 SSD. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Etter litt bruk er de ganske like på oppstartstid. Den med 16+500 gir deg mer plass men har mekanisk harddisk som er mer utsatt for skade ved fall osv. Den gir også fra seg litt mer lyd. Personlig ville jeg gått for 128 SSD, og heller hatt en ekstern disk for lagring av musikk, video osv. Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Kan du ikke kjøpe en ssd etter du har kjøpt ultrabooken? Du får en ssd med 250gb lagringsplass til 1600. 1 Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Kan du ikke kjøpe en ssd etter du har kjøpt ultrabooken? Du får en ssd med 250gb lagringsplass til 1600. Denne støtter jeg, for jeg gjorde det samme Lenke til kommentar
sstyle Skrevet 27. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2012 (endret) Det vart SSD/HDD hybriden som trakk det lengste strået. Så sparte eg ca 1500 kroner. Oppstart tar 18 sekund frå eg trykker på knappen til eg ser bakgrunnsbiletet i Windows. Har ikkje lagt merke til noko nemneverdig støy frå HDD eller varmeutvikling. Endret 27. juni 2012 av sstyle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå