Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

In-ear-øreplugger ødelegges lett - tips?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er fullstendig uten peiling på alt som har med lyd å gjøre, så det får dere tilgi meg.

Sliter med at ørepluggene mine ødelegges altfor lett. Det går svært sjelden mer enn 2-3 måneder før de er ødelagt. Av den grunn gidder jeg sjelden bruke mer enn 3-400 kroner på dem. Det er irriterende, sånn når jeg kunne brukt det tidobbelte bare de holdt et par år.

Det som vanligvis skjer er at lyden forsvinner på den ene siden. Det er sjelden tydelige tegn på ledningen, men lyden forsvinner eller reduseres til et slikt nivå at jeg kun kan høre lyd om jeg tar ut ørepluggen på den andre siden. Jeg vet ikke om det er ledningen som da har tatt kvelden, men jeg antar det er der problemet ligger.

Hvordan får dere andre ørepluggene til å vare lenge? Jeg bærer tross alt ikke med meg noe å legge dem i etter bruk når jeg bare skal en tur utendørs. Tvinner dere kabelen rundt mobilen/spilleren? Hvordan legger dere sammen ørepluggene med kabel? Legger dere den i noen bestemt lomme? Tar dere andre forholds-/forsiktighetsregler?

Skjønner godt at øreplugger ikke er ment å vare evig, men etter at øreplugger til 2000 røk etter to måneders bruk har jeg ikke giddet å kjøpe noen gode på lenge. Og jeg vet jeg ofte kan få igjen på garantien, jeg studerer lov og rett til daglig, men det er jo ikke meningen at produsentene skal dele ut 10-12-15-20-30 øreplugger i garantitiden heller.

Mange takk for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt dyrere propper pleier å ha en eller annen form for bæreveske, jeg har pleid å ha denne i min jakkelomme og det har fungert ganske bra. Når jeg kommer hjem så pleier jeg bare å legge proppene på bordet.

Jeg hadde muligens følt meg litt dum om jeg gikk og krevde å få erstattet propper for 200 kr etter 1,5 år, men for propper over 1000 kr så mener jeg at det er på sin plass. Når man betaler en pris som er langt over snittet på en vare bør man kunne forvente litt kvalitet tilbake, gitt at man har vært relativt forsiktig med produktet. Ting opp i prisklassene pleier å vare ganske lenge, så det kan hende at du var ekstra uheldig med de dyre proppene du kjøpte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm... Du må da være ganske uforsiktig hvis du ødelegger de så raskt? Jeg bruker mine hver dag (sennheiser til 200 kr elrns) og er ikke så veldig forsiktig med de. Bare bretter de sammen og legger de i samme lomme som mobilen når jeg ikke bruker de. Prøver å ikke strekke ledningen hardt. Og de brukes aldri i regn.

Lenke til kommentar

Det går nok mykje på bruk ja. Eg hadde eit par Koss PortaPro i årevis, mens ein kamerat skifta fleire gonger i året.

Personleg har eg god erfaring med Shure. Har to sett i dag som eg har hatt ganske lenge. Eit sett E3c til 1400 og eitt SE530 til 3200. Det billegaste har eg hatt sidan 2007, det andre sidan 2009. Eg er generelt forsiktig med tinga mine og passar på at eg ikkje drar i leidningane, men har likevel ikkje brukt veske så mykje som eg burde. Dei ligg normalt laust i ein sekk eller ei jakke.

E3c-pluggane har eg og brukt på trening i vel eit års tid. Har aldri hatt problem med nokre av setta så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...